Summa sidvisningar

torsdag 5 mars 2015

Från en klarblå himmel....

Sitter i soffan i samma position som många gånger förr under detta 1,5 året och förstår ganska omgående varför jag har ont ryggen....det är inte direkt ergonomiskt att sitta i soffan och plugga. Här har vi en av ganska många fördelar att plugga....lugn morgon...mysig morgon...Nyhetsmorgon är på...kaffe puttrar...och jag kan sitta i myskläder en hel dag utan smink.

Utanför fönstret är det KLARBLÅ himmel...tog en lite extra omväg på väg hem från dagis lämningen!!! Lite extra energi behövs nu i slut spurten av detta.

Isidor ska iväg på undersökning idag och Johan ska vara den som följer med idag.
Vi har mycket sånt här framför oss, vi är medvetna och delar på det så gott det går. Tack gud för vi är två engagerade föräldrar i ALLT...både aktiviteter,VAB och allt annat.

I kväll är det träningskväll hos Lenneér...vi ska se om vi får ihop det. Förra veckan blev minst sagt körig. Idag är vi mer förbereda.

Sen närmar vi oss helg och jag VILL ha Lördag kväll 19.00 nu då jag skrivit klart dessa TVÅ tentor...
SOM jag ska fira..herregud...
Nä...det blir inte "bubbel" och två glas i skymning ni får se och 100 SKÅL i kommentarsfältet ...nä....här firar jag med god Mat ,lite godis och Mellomys med min familj. Det räcker gott och väl för mig. Jag dricker ingen alkohol...kanske 1 gång på 2 år.....har nog hänt.Det får jag ofta försvara! Nu mer skiter jag i det..
Jag äter hellre lite onyttigt än dricker alkohol som innehåller nästan DUBBELT så mycket energi som rent socker...och inte har jag användning av det ens!!!!!!
Det kan man ju tänka på ...det glöms gärna bort....vet inte hur många gånger jag ser detta på en dag...uppmaningar om att vi ska leva nyttigt...träna....bort med det ena och andra...men få vill välja bort alkohol. Förvånar mig så...

Morgonmys hos oss....en mysig stund !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar