Summa sidvisningar

måndag 17 november 2014

Ny vecka!

Hoppas Du mår bra!
Det gör vi!!!
Regnet öser ner här och jag har hamnat alldeles ensam i soffan med katten efter kvällens dans med Isolde och följande pannkaks- kvällsmat!
Pratat med Johan,han hade det bra...men som jag längtar efter honom. Så glad att det inte är JAG som behöver åka hemifrån på kurs...haha. Som blivande sjuksköterska lär jag inte behöva bo på hotell speciellt ofta....
Jag avskyr att vara hemifrån nämligen...minns när Johan ville skicka in mig till detta "Grys tjejplan". Jag blev nästan arg.....JAG vill inte sånt!
Tror att det handlar om att jag "ofrivilligt" varit tvungen att vara ifrån pojkarna när jag och deras pappa separerade, varannan vecka är ju gräsligt...därför avskyr jag idag den känslan så mycket! Jag gillar det inte helt enkelt och är ganska stolt över det.
När jag hämtade på dagis idag tog vi på oss regnmundering och tog en promenad...kollade skyltfönster, letade kastanjer....pratade om julen,om varför himlen är mörk, varför katter har 4 ben och om att bli en stor tjej och snart börja förskoleklass....
Hon är så fantastisk så jag kan bli tårögd när jag tittar på henne vid köksbordet...läsa och skriva. Det kunde jag väl i 3:an....

Jag har idag läst Mikrobiologi....bakterier och virus. Ni kan ju tänka er att jag blir en strimma hysterisk...jag som gärna spritar av hus och hem!!!!!

Nu ska jag läsa lite mer i min bok om just detta och värma lite glögg....för jag är värd det...och mycket mycket mer!!!!
 På Tv är det "ensam mamma söker"....jag får ta fram min vita kudde och riskera lite smink på den. Varför utsätter man sig för detta?????


Mysat till hemmet lite......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar