Summa sidvisningar

söndag 15 maj 2011

Att det ska vara så svårt!

Nu är det hockey för hela slanten här...jag är inte så intresserad men ska titta idag.
Tränat...underbart skönt! Slarvat med min mat i helgen.

Pratade med en kompis om detta med att "hålla vikten". Allt detta man vinner med att går ner. Alla är så nöjda och berättar alltid hur bra dom mår och hur livet förändras. Så även jag...jag kan skriva under på att livet är betydligt lättare,roligare och att man mår bra helt enkelt. Alla dessa saker är ju saker som är oerhört viktiga för oss ALLA. För de flesta...(läs flesta) vill inte va överviktiga. Men jag vet oxå att man ändå KAN må bra även om man är överviktig. Kanske inte med 20-30 kilo...men lite mer vikt än vad man borde är nog ingen fara. ÄNDÅ......händer DET!!!!!
Folk som slitit,kämpat,offrat, promenerat,tränat handlat nya kläder...berättar om sitt nya liv går upp i vikt igen.....och igen....och igen. Det måste ju visa på hur jäkla tufft det faksikt är och hur stor del av våra liv god mat har större betydelse än sund livsstil. Jag tycker oxå att den "extremt" nyttiga mat som en del går ut stenhårt med oxå är trst och skulle aldrig i livet äta det för ALLTID!

Med slarvig mat kommer oxå gärna latmasken.....ond cirkel.....

Idag har Aaki och barnen vari här....vi har varit hos pappa och ätit.
En toppen söndag!
Nu hejar vi på SVERIGE!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar