Summa sidvisningar

lördag 14 maj 2011

God Morgon!

Blev lite lurad i morse då solen sken in genom fönstret. men insåg snart att det kanske inte blir att bättra på nån bränna idag.
Haft en kompis till sonen här över natt....hörde dom redan kl 6 då dom vaknat. Jag blev orolig att dom inte lagt sen än. Men så va det inte som tur va!
Vi alla har nu ätit frukost.

Ska snart ringa min store son som är uppe i Norrland och tävlar i SM...i skog!!!! Han går bara första året på gymnasiet men fick ändå chansen att va med...kul!

Jag planerar dagen lite här...Vill hinna med å träna. denna vecka ligger jag lite efter med styrketräningen. Ska få in det någonstans. För detta med att inte hinna , det största anledningen man hör...det har jag svårt att förstå. Tror ALLA kan hinna träna...visst tusan har vi alla 1 timma över till oss själva 3-4 dagar per vecka nu mer kan vi ju träna effektivt på 30 min på vår Easyline på vårt gym..... Om vi tänker efter...MEN jag tror många inte prioriterar det. Det är en viss skillnad Men skylla på "tiden" är inte speciellt rättvist.  Jag ha full förståelse att man inte alltid hinner....men gnälla över tid ...bättre att skylla på sig själv och bristande motivation i stället. Sen finns det ju människor SOM är extremt uppbokade och då är det svårt att få "loss" den där stunden...för det är ju så att även om du tränar 1 timma så är det ju lite planering innan och efter oxå.

Och ska träningen bli effektiv så är det ju inte stress vi ska tillföra kroppen just då...så då tror jag det kan kvitta egentligen. Då kanske en skön promenad är ett bättre val. Vi bor i en riktig träningstad....väldigt många är aktiva i nån form av sport här. Det är bra och vår kommun är bra och jobbar ganska aktivt på vår hälsa tycker jag. Även om jag tror vi kn göra ännu mer för att vi ska må bra. Hoppas skolorna nappar liiiiiite till bara. Finns massor att göra där med .

Nu väntar vi in Johan.....jag ska jobba i kväll.

Hoppas just du får en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar