Summa sidvisningar

fredag 25 december 2015

Julen är här!!!

Å,den är inte över än...
Hoppas NI haft det bra.
Vi har verkligen haft toppen, även om dagen innan jul var skakig då Isidor blev dålig. Men en tur till barnakuten och lite prover var vi snart hemma igen.
Sömnen för dessa föräldrar är väl det enda som vi har brist på just nu.

Igår startade vi dagen med gröt frukost och skinkmacka...tomten kom på snabb visit på förmiddagen och framåt eftermiddagen ,då vi sovit oss igenom Kalle Anka så kom hela släkten.
Vi är många,det är härligt,rörigt och alldeles alldeles underbart!
Har man separerade föräldrar och själv separerat kan julen vara en mardröm . Som jag gråtit mig igenom julen i mina dagar då det inte varit "min" jul utan pappans...kan känna känslan i magen än idag.
Nu mer har jag lyckan...tänker på det varje dag helt ärligt...lyckan att få ha barn på heltid. Det betyder inte att jag inte saknar dom andra. Men nu är dom så stora,den störst 21 år och hade ju inte suttit i mitt knä ändå längre oavsett...

Så igår var det som sig bör...tindrande ögon,paket i drivor,mat i överflöd,doft av glögg,mätta magar,julklappsspel där en Dove tvål kan bli den hetaste "klappen" i all iver....smutsiga julklänningar och paketsnöre i varje vrå.
Älskar julen...och älskar att få uppleva allt där i från barnens ögon. Spänning,väntan och förväntan!
Sen somnade vi en enda hög när hemmet var undanplockat och kylen fylld av rester!!!!

I morse styrde vi bilen mot Borås och Johan föräldrar. Så mysigt och kusinerna lekte sig svettiga och jag tror att min kära svärmor och svärfar somnar got i kväll!!!!

Nu är vi hemma och rensar chokladkartonger och knäckskålen.

Det blir en slapp kväll nu under soffan med film!

En härlig jul och är så glad över att jag i år fått fira jul med både mamma och pappa....en önskan som finns hos mina egna barn också så klart. EN önskan jag dock inte kan uppfylla....



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar