Summa sidvisningar

torsdag 5 december 2013

Lucia,tomten och korv!!!!

Idag hämtade jag sist av ALLA på dagis!!!
Fy...det gör så ont i mig!
Jag brukar titta in i dagisfönsteret ibland och tänka -Stackars barn där inne, när klockan är efter 16.
Det blir långa dagar för barn.
Jag älskar dagis,jag tycker det är fantastiskt bra på alla sätt. Men jag kan inte hjälpa att jag ändå tycker det är sent att hämta 17.15. En del har inget val, idag va jag en av dom. Jag cyklade så snabbt så jag höll på att köra över både en katt och en fågel.
Ändå försöker vi "trixa" så dom är där så lite tid som är möjligt. En del gör tvärtom! I vår kommun har man inte rätt att ha dagis mer än då man har sin arbetstid. Ganska självklart....

Vi åkte sen till vårt ridhus för att se kröning av vår lucia och lyssna på julmusik och ÄTA KORV!
Mycket viktig sak för Isolde!!!!

Trötta barn när vi kom hem. Tog inte många sekunder innan dom sov.....nästan mamman också idag!

Nu har jag kvicknat till och tittat på "Ernst Jul"
Han är inte så manlig.....inget alls.
Men han gör så mysiga saker!!!

Packar lite inför helgen. Att ha med småttingar kräver planering.....troligen snö och kallt också.

Nu ska jag fylla i mitt jobbschema i kalendern. Svettiga jobbveckor från jul....så klart är dagis då stängt!!!
Hur vi får ihop detta vet jag inte i dagsläget!
Får börja min arbetsperiod med lite semester ....LYCKAT!!!

Jag har hunnit träna idag.  Det flyter på bra. Jag är där jag önskar ,men vill alltid bli bättre. Kör lite varierat just nu. Det går bra!!!!
Isolde har nu "lov" från både gympa och dans. Nästa termin ska hon börja dansa!!!!!!!




Förra helgens dansuppvisning.....så duktiga!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar