Summa sidvisningar

torsdag 17 november 2011

Ljuva 80-tal.....

Det är illa....Just nu tittar jag på Bingolotto ....UTAN LOTT....det är tantvarning. Men hade varit värre med lott OCH "dutt" va???
Lika illa som att jag fortfarande säger Freestyle...om apparaten med snurrande cd skiva i. Jag gillade en faktsikt! :o) Gillar oxå 80 tals rätten bakpotatis....och lövbiff med kryddsmör!
Här om dagen undrade jag om det inte fanns såna där klisterlappar med tandtroll...som killarna fick...som man satte upp när dom borstade tänderna. (kanske mer 90)den enda som fattade va jag menade va Sussi. Hon levde på samma tid alltså!
Inte så konstigt att min son undrar ibland om allt va svartvitt på min tid...(det va ett tag sen dock...idag fattar han inte hur vi kunde vara utan mobil och dator) .

Härliga 80-talet....sladdtelefon ,tubsockor utan på jeansen och en fylla på Kir...eller Aurora....det va tider det!!!!!
Denne man har väl suttit på de flesta flickrum tror jag.......

3 kommentarer:

  1. Oh jaa, ljuva 80-tal! Joey Tempest autograf har jag någonstans... Tapetserade mitt rum med Europe - fast min favorit var Ian Haugland! =)

    SvaraRadera
  2. Ja det var tider det.. Underbara minnen!! Har också haft tandtrollsklistermärken och minns dom så väl!!!Vår tids Onepice då.. det måste väl ha varit Taikando(hette den så) Dressen i alla möjliga färger.. Jag hade en cerice och en mintgrön....

    SvaraRadera
  3. Hihihi.. inte annat än att man sitter med ett fånigt "komihågmin" .. Takano tror jag dressarna hette!! Minns även den vändbara mussetröjan !! och alla neonsmycken !! .. Ja, finns ljuva minnen från den tiden.

    SvaraRadera