Summa sidvisningar

torsdag 9 oktober 2014

Bagare barn!

Idag blev det en lång läggning. Försöker att inte "pusta" över att det tar tid men det är svårt ibland.

Vi har haft en bra dag. Jag har pluggat lite...tentan närmar sig och jag har inte börjat plugga än. Det är illa, det är inte bra alls. Men nu måste jag ta tag i det...nästa vecka måste jag lägga in en växel.

Vi tog oss en promenad till stan, handlade lite och åt glass vid fontän. Känns helt galet att kunna sitta där med solen i ansiktet och äta glass i mitten av oktober.

Väl hemma igen så hade jag lovat att göra Play Doh deg. Nästan glömt av detta. Vet sen sist att det kunde roa i många timmar.

Så även denna gång....mellan klockan fyra och sju har dom suttit med detta. Isolde älskar sånt här,hon är pysslig och kan sitta i timmar. Isidor han körde med bilarna i sin deg....

Jag stod redo när Johan kom hem och det va min "torsdags spinning".  Idag klättrade vi i en ordentlig backe...vi fick slita som djur. Men så skönt efteråt!!

Så hungrig efteråt så jag fullständigt vräkte i mig mat. Det hänger sen i och jag tror alltid att jag kan nöja mig med 2 clementiner. Men nu får jag nog leta upp nåt mer.

Jag har denna vecka sett över min mat, jag behöver det. Har gått riktigt bra faktiskt...inga galenskaper...ingen stress...bara lite koll. Utesluter inget alls men drar ner på saker jag inte behöver. Enkelt,sunt och klokt! Jag kommer hela mitt liv behöva leva med vaksamhet över min vikt...det har jag vetat i massor av år. Inget konstigt men ibland ganska tufft. Jag kan nämligen INTE sväva ut....inte alls. Min kropp lägger allt på reserv...tyvärr!
Att sitta still om dagarna på föreläsningar eller med näsan i böckerna kräver att man gör av med ännu mer energi dom timmar man håller igång!

Det finns mängder av Bloggar som bara handlar om sånt och jag vill inte vara en del av det på det viset att det ska styras in på det. Stressen i samhället vad gäller hetsen kring det är enorm ändå. Jag vill inte bidra till det.  Men som en del i min vardag får ni vara med......då ingår det och mycket annat!
Bloggen startade som en riktig träningsblogg där ni kunde följa fett % och tävlingssatsning, till mamma blogg och nu lite av varje. Tur man kan ändra sig!
Känner mig totalt tillfreds med där jag är idag på alla plan....det känns häftigt! Må känslan vara för evigt!!!!!!

Nu ska jag ta Tv kväll!

Min man kom just hem.....även han svettig efter kvällspass!
Liten hand och större hand...idag hjälps vi åt!!!! Älskade små människor!!!!


Gång på gång fick vi säga att det INTE går att äta...men han såg bra sugen ut den lille kraken!!!

Lila "pysslan"...som hon gjort rosor,tårtor,sniglar och hjärtan idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar