Summa sidvisningar

måndag 6 oktober 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig..

Nej,sannerligen inte!
Hade just sparat ner ett arbete....och i full gång att fixa mig lite snabblunch när mobilen ringde och jag såg dagis-numret. Redan där vet man ju....mycket riktigt. Isidor sjuk IGEN!!!!! På allvar....igen?!?!!
Jag blir alltid vrålstressad, jag lixom slänger mig iväg och känner tacksamhet att man dessa dagar inte är på nåt jobb....jag va där på 3 min och tog imot en hängig lite kille vid bordet.

Så vad vi gjort i eftermiddag kan man lista ut....suttit uppkrupna under filten igen med glass-muta och en hög av böcker som vi läst om och om igen...jag blev riktigt hes.

Mamma hämtade Isolde och kom sen hit....nu åkte hon med mormor hem en stund. Eftermiddagens badhus-planer...planade snabbt ut.Men badhuset det står ju kvar....

Nu undrar jag och funderar på vad denna höga feber kommer ifrån igen.....det va ju en vecka han va feberfri. Knepigt?? Han  testar sin mors kommande yrkesroll tror jag... men egna barn och patienter är två helt olika saker.


Nu visar sig solen och jag funderar på gym eller berget denna kväll. Nån form av träning blir det!
Lite frisk luft skadar inte...eller så blir det båda,en cykeltur till gymmet kanske!!!

Nu hoppas vi på snabb tillfrisknande  på denna gosse......Å,när jag ändå beklagar mig så har min reumatism slagit till som en blixt....fasiken..jag som aldrig känner av de. Men nån gång om året så kommer det. Igår hade jag så ont i mina fotleder att jag knappast kunde gå. Så stel så man tror leden ska gå av. Men om jag väl gått en stund så släpper det ju.....idag lite bättre. Sitter mest i fötterna som tur är.

Min man är på ingång...då blir det kaffe som alltid när han kommer hem. EN mysig stund tycker jag!

Känns som återhämtningen har varit lite väl knapp sen sist.....eller så är det bara en lite febertopp!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar