Summa sidvisningar

söndag 19 oktober 2014

En dag i vila!

Nu kollar vi på "I huvudet på Gunde". Är man idrottare på denna nivå finns lika mycket pannben som uthållighet och styrka.

Mätt är jag nästan än efter dagens middag hos pappa....vilken lyx att få stek och potatis. Underbart!!! Jag borde vara mer "mamma" i sånt....hur ska jag kunna bjuda mina barn och barnbarn på söndagmiddag????? Jag kan inte ens virka....eller sticka!!!!

Vi tog en promenad dit och hem. Det va den rörelse kroppen fått idag. Denna gång SKA min rygg bli bra. Det är nog nu....så därför ska ryggen få vila sig hel igen. Betyder inte att jag inte ska träna men ska välja övningar där den inte är så involverad!

Det är hostigt här...det är snorigt...det är höst och vi har drabbats hårt av det som dagis erbjuder i förkylningsväg!
Vi har röjt i våra "pyssellådor" där drivor av pennor,pärlor och spel finns. Nu är det ordning och vi hittade massor av roliga spel längst ner...toppen en grå söndag!!!


Veckan som kommer består av tenta plugg, seminarie, dans,gympa,gymnasiemässa och träningar.

EN vanlig vecka!

Ska bli skönt att vara hemma och plugga nu ett tag...ingen tidig tid att passa och jag ska försöka dra ner på tiden på dagis för dom så även dom kan vila upp sig lite extra. Jag känner mig sliten och ligger back på sömn....det sliter på mig massor!!!!

En riktig plugg vecka alltså!!!
Isolde har dikterat regler som hon ville göra till en tavla...hon tycker det är viktigt att det finns regler....haha! Nu ska dom följas....läs den sista.....haha!!!!

Isidor hittade "spika mönster"....

Äppelmuffins bjöd vi på när fin folket var här idag!!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar