Summa sidvisningar

onsdag 8 oktober 2014

Mitt i veckan!

Just nu hos oss...Isolde och Isidor rensar bland våra ca 40 mössor. Vi har många mössor de kan vi konstatera här. Isidor har hittat en liiiiten liten mössa och den kommer han nu inte ta av sig.

Idag tar vi "ledigt! Isolde får vara hemma också....

Igår blev ett äventyr av sällan skådat slag.
Tänkte att jag tar med Isidor till vårdcentrale bara så kan dom titta i öron och hals och ta ett crp bara...snabbt och enkelt då även Isidor kan vara "vanligt" sjuk och att alltid åka till KSS nu när han för övrigt mår bra känns som ett projekt.
Efter att varit där mellan 13-16 så skickades vi ändå vidare till Barnmedicin....den stackars läkaren va så stressad.
Åker på tok för fort till Barnmedicin för att hinna till 17....men vi hamnade på akuten. Nu är han på bättringsvägen men proverna sa lite annat....antibiotika "i fall om att" kom vi hem med kl 21.00 i går. Då va jag så slut att jag grät en skvätt....

Vi stupade i säng allihop och idag vaknade vi utsövda och glada. SKÖNT!!!

Isidor va bättre redan igår tyckte jag ....men idag leker han med Isolde här och gör sin röst hörd. Ett sundhetstecken!!!

Vi ska ge oss ut här sen och fika hos "brorsan" som gör sin prao vecka på ett av fiken.
En stund i lekparken har jag också lovat....

Att läsa till "syrra" och ha sjuka barm samtidigt är ta mig tusan en utmaning och jag bruka aldrig "klaga",......men igår kändes det lite övermäktigt när jag via mobilen gjorde grupparbete. Men....sen löser det sig ändå och man får ta mig tusan bita i lite i bland...nåt vi bör lära oss OCH våra barn!!!!

Vi hoppas på en pigg dag och att lvet kan få återvända till det normala!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar