Summa sidvisningar

onsdag 28 november 2012

LIV till SALU!

Tvi vale vilket knepigt väder. Kunde väl i alla fall snöa. Men vi gnäller inte på saker vi inte kan påverka!!!
Isolde önskar sig en KATT en HUND eller en...snigel av tomten i år.
Själv önskar jag mig snygga ben, det har jag gjort varje år...risken finns att jag får ett "hundben" i julklapp snart!

Jag har i alla fall träningsvärk från min stund med TRX igår. Få övningar men högt tempo gav mig detta. Känns bra!!! Jag har i alla fall aktiverat RÄTT muskler....

Isidor sover under sin svarta "fostersäck" i regnet. Påpälsad så även pappan hade varit nöjd. Han lider av "inte frysa om händerna" syndromet. Han blir fixerad......vantar på...vantar åker av...vantar på...vantar av!

Detta med Bloggar väcker känslor och åsikter. Vilket även jag har!!!  Vissa ÄLSKAR bloggar ,vissa tycker det är som "Liv till salu". Jag håller med båda.....
Jag gillar Bloggar och läser 5 st ganska regelbundet. MEN det är inte Bloggar om själva livet jag egentligen gillar även om jag ÄLSKAR läsa om mammaliv....då helst inte de perfekta mammaliven men heller inte gnällbloggar. Lite mitt i mellan.
Vissa väljer ju att ENDAST Blogga om lyckan i livet, vilket blir lite oärligt och lite "seriefigusrvarning". Men förstår ändå tanken....allt det där andra trista finns ändå, men inget att dela med sig av. Men det är ju just det .....som kanske kan lyfta nån annan. Jag vet inte.....

Men jag tror att man bör vara ganska säker i sin föräldraroll om man bloggar om kaos,vaknätter,tråkiga män och gnälliga barn. Allt det där livet egentligen handlar om i perioder.
Vi är inte perfekta....ganska långt där ifrån. Men vi är nog också bättre än vi många gånger tror.

Dock är inte mitt mamma liv så glammigt...just nu raggsockor, Hello Kitty hårspänne och urtvättat linne. Jorå...men annars är det lite lagom glammigt. Isolde håller den nivån uppe för oss. Hon går runt i "finklänning" en helt vanlig ONSDAG!!!!
ISIDOR min minste PRINS.....så mycket du lärt mig under bara dina 9 månader. OCH så mycket VI alla ÄLSKAR dig......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar