Summa sidvisningar

söndag 4 november 2012

Omgiven av grabbar!!!

Just nu har jag stått i vårt kök ihop med ett gäng 18 åriga grabbar och stekt korv. Dom har varit våra nattgäster och va väl hemma i samma tid som vi andra vaknade ungefär. Dom är fina dessa killar! Dom har blivit unga vuxna, förståndiga och kloka i de flesta frågor. Jag blev mamma vid 19 års ålder....helt ärligt kunde det väl lika gärna INTE gått så bra! För hur det än är och hur mycket jag älskar och älskat min förstföde son så är man vid 19 års ålder BARA en Ung vuxen! Men det har gått oerhört bra. Har ju givetvis fomat mig till den människa jag är idag. Under hela mitt vuxna liv har jag lixom fått "backa i kön" för att släppa för tre söner...ooch sen en dotter och son.
Men jag har nog aldrig tänkt så mycket på just det...VAD jag missat i livet! Jag ser det mer som att jag har FÅTT så mycket i livet. För mig är detta med barn meningen med allting.....och är tacksam att dom blev 5. Att jag fått den LYCKAN i mitt liv.

Säger inte att det alltid varit enkel, långt där ifrån. Är det någon som blivit "prövad" så är det nog just jag....mer än mång andra. Dock ej när det gäller mina barn på det sättet. Men det finns mindre "fina" separationer....och den har väl inte snyggats till i kanterna dom senaste åren heller. Men nu mer är barnen större och det blir oerhört mycket enklare i alla fall.
Min store son bor alltid här.....eller på skolan nu mer. Detta är jag ju självklart glad över.....

Isolde och Isidor älskar sina brorsor.....Så glad för att dom har varanna. tror det är en bland de viktigaste realtioner man kan ha...SYSKON!
Men hade Isidor kommit först med sin kolik så vet jag inte ...han hade INTE behövt va ensam ...men han hade haft max ett syskon.

Jag är RIK......

Nu sover Isidor, Isolde är hos mormor. Denna mormor som är så fantastisk! Hoppas jag blir en lika bra farmor/mormor. Men det är ju upp till mig....Hon är för oss en "klippa". Utan henne vet i 17 hur vi löst saker och ting. Vi brukar säga det till varann- VILKEN tur vi har henne!!!!

Vi har varit på Livsnjutarmässa och kom hem med surdegsbröd och hudkräm!!!

Kollar på repriser på Tv:n och ska nu dammsuga lite....
När han vaknar så blir det nog en sväng till gymmet innan vi hämtar Isolde....
Mössan till mig glömde jag visa er igår.....Finns alltså i vuxenstorlek oxå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar