Summa sidvisningar

onsdag 14 november 2012

Med sällskap i min soffa....

Just nu hos mig=
En Isolde ligger här och halvsover bredvid mig. Har suttit hos henne sen 19.30, men hon kom tassande här ändå nu då jag trodde hon somnat!

Vi har haft en bra dag. Men vi är lite trötta. Sonens nattstök håller i sig.

Fick sova lite längre idag, sover knappast nåt vissa nätter och sen kliva upp innan 5.30 typ alltid börjar tära på mig. Johan jobbar så dumt just nu så det blir jag som tar RUBBET!
Han ska så klart inte va vaken nattetid när han ska jobba....Men idag fick jag sova nån extra timma.

Isidor och jag gick till stan och fikade med min mamma.

Vi tog en eftermiddag ute idag. Jag krattade löv, Johan och Isolde fick ner studsmattan,Isidor gunga och gapskattade.
Så skön tid detta är.
Tog Isidor i vagnen och gick upp mot skogen en stund när han skulle sova. Så där lagom kallt/varmt!

När Johan och Isolde åkte på gympan åkte jag och Isidor och tränade. Han sitter mest och kikar, går enkelt att ha med honom vart som helst nu mer.


Sen va dax för ÖVERASKNINGS middagen för pappa. Han fick sitta i soffan och vi fick HOPPA in och ropa ÖVERRASKNING, och hoppas på att han spelade chockad och glad. Och han lyckades!

Nu ska jag inte gör mer för denna onsdagen!!!

Gjort egen musli idag, så gott det blev!!!
Aldrig gjort detta förut men detta va enkelt recept så jag testade.



Recept:
2 dl rågflingor
2 dl havregryn
Nypa salt
1,5 msk ljus sirap
3 msk vatten
1 dl sötmandlar
1 dl naturella cashewnötter
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ihop alltsammans i en bunke. Lägg på bakplåtspapper på en stor plåt. Lägg ut den ihopblandade muslin, bred ut ordentligt. Rosta i mitten av ugnen i 15-20 min.

Jag tog lite mindre sirap och det gick lika bra.
Ser fram mo min frukost i morgon bitti.






Håll dig i lillebror!!!


Årets skörd av äpplen. Inte så imponerande.....



Ser ut som Isolde smakat nåt löv ....eller två!







 
 








 



2 kommentarer:

  1. Tack för receptet .. tror ändå den varit godare om du gjort den till mig ;-) ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nötallergin skrämmer mig!!!!

      Radera