Summa sidvisningar

tisdag 11 oktober 2011

Jag jagar sen....inte NU!

Gång på gång får jag frågor om hur det "går" att va gravid. Det folk menar (antar jag) är att släppa greppet,kontrollen och fokus från sig själv! Kan säga att det denna gång gått förbaskat dåligt.....urdåligt....apjobbigt.....panikjobbigt....blääää. Ja, så illa är det faktsikt! MEN....det hjälper inte så mycket nämligen ...för min kropp gör ändå som den ska här, vare sig jag vill eller inte. Den växer...precis som den ska!!!! Magen växer för varje dag tycker jag...även rumpa och lår. Så är det bara!!!! Kanske jag ger mig själv utrymme till att släppa på min annars ganska hårda diciplin. Tänk...kanske va det just detta jag behövde...precis Nu! Troligen......
Min kropp ska nu i lugn och ro få anpassa sig till dessa 17 veckor som nu återstår. För mig är förändringen jobbig,periodvis  riktigt jobbigt. Om det nu är att jaga "X-tra -grav kilon" sen så lär jag ha många år på mig i den jakten! Nu är det nog ändå mitt eget välbefinnande som står högst upp på Topplistan....att jag ska få må väl. Strävan mot det målet kommer aldrig ta slut.....så är det bara! Än så länge mår jag förträffligt bra. Jag försöker träna både kondition och styrka flera gånger per vecka. Underbart att få kunna göra detta och önskar kunna göra det lääääänge. I november ska jag börja ha spinningklasser igen...:o))) Önskar och hoppas det ska funka!!!!!
Älskade 5;an......nu börjar längtan efter bäbisdoft och barnvagnspromenader.......Flicka eller pojke???? Så spännande.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar