Summa sidvisningar

lördag 18 augusti 2012

6 månader!

Är det inte helt galet?!?!
6 månader är ISIDOR redan!!

Känns som han alltid funnits men ändå så nyss.

Varit 6 månader som haft innehåll av det mesta....eller redan innan han kom.

Innan han kom va vi redo för hans ankomt redan i december. På självaste Nyårsafton va jag säker på att jag skulle föda ett liiiiitet liiiitet barn. Men den stannade...veckor av oro som följd!
Men han stannande och jag åt och grät och i slutet av Januari va det så gräsligt jobbigt att jag undrade vad jag gjort??? Då hade jag sammandragningar hela nätter och hela dagar med en lugn stundd kring lunch. Jag va helt utmattad!

Så den 14 februari togs beslutet kl 9.00 på morgonen att nu fick det vara nog för mig ,4 dagar innan beräknad förlossning. Alla va lika överraskade som VI att han höll sig kvar!
Snabbt,smidigt och en fantastisk upplevelse så kom han...en sån vacker pojk!

Så kom vi då hem med en liten kille....som bara sov!!!!!
Hmmm..sov han inte väl mycket och åt lite väl lite.....???
Efter 4 veckor så blev han så sjuk.
Blev 10 dagar på sjukhus där vi inte trodde han skulle överleva..det va den där "helvetes-torsdagen" då han slutade andas.

Men det vände sen och hem fick vi en frisk pojk...som grät dag och natt!
Total kaos,helt galet hemskt!!!!!
Jag minns hur jag på morgnen tänkte på att det snart skulle bli kväll.
Vi grät i kapp jag och gossen!
Minns så lite av denna tid,minns hur hopplöst det kändes.
Johan skulle åka och jobba och mådde minst lika dåligt han.....han visste ju hur jag skulle ha det här hemma.
Mycket frysta pannkakor till Isolde och mycket Tv.


Mitt i detta 4 andra barn...Förlåt!


Sen ....och jag minns det.....han började skratta le och va NÖJD!!!!!

Nu är han 6 månader och en sååå glad kille att man aldrig skulle kunna tro om jag berättade!
Sover dåligt men helt plötsligt så är det inte ett problem att vakna 6 gånger per natt för på dagen är han NÖJD!!!
Och nöjda barn ger glada "päron!.

Han är så ljuvlig....så älskad så det värker i mig i bland.
Jag kan börja gråta bara han tittar på mig med dessa stora ögon!

Kärleken tog tid på sig denna gång, det fanns inte utrymmer för mer än "ta hand om".
Men Kärleken kom som en storm,totalt vällde över mig..... och nu finns det inget bättre.

ÄLSKADE ISIDOR!!!!
Så enkel att älska!!!

6 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet Sofia! Så härligt att höra att ni alla mår bra nu!

    KRam Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ja, det va en "pärs"! Men tänk vad man klarar...och ändå älskar!

      Radera
  2. Åh vad fint skrivet Fia! Han har tur som har en så fin mamma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du!!! Snart dax för er igen. Så mysigt och "lyckos" dig med din Donkey!

      Radera
  3. Där fick du allt mej att börja lipa älskade hustru.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vi klarade det....Vi är ett bra team!!! LOVE

      Radera