Summa sidvisningar

fredag 23 november 2012

Jag springer mellan tårtor och svabb!

Johan har jag skickat ut med Isolde en stund. En promenad för en trött tjej kan betyda lite sömn.
Lillebor sover nu äntligen efter otaliga "tutt-isättningar". Idag sa han MAMA , jag är säker. Johan hörde det också!!!! Älskade lill-fis!!!

På morgonen han jag träna, det blev 35 min TOMTE spinning. Ett pass fyllt av härlig julmusik. Jag körde ensam på gymmet för att få ihop ett bra pass till morgondagens X-tra pass.

Vi har fixat lite ärenden på stan och nu ska jag försöka få lite ordning på hemmet. I kväll blir vi väl ca 20 pers här.
Smörgåstårtorna är nästan klara och tar upp hela kylen, en kaka är bakad och snart ska prinsesstårtan hämtas.

Dax att dammsuga och svabba av lite gröt,majskrokar och annat kladd från golv.
Sen är det fint!!!

Ska bli mysigt med lite "kalas" i kväll!

Vilken underlig dag det blev igår. Fick ett så konstigt samtal så jag nästan smällde av. Vissa saker kommer aldrig ta slut för mig det har jag för länge sen insett. Konstigt nog lär man sig leva med saker men som ändå sitter där som en liten liten tagg, ett orosmoln som hänger och slänger över huvudet. Man hoppas på lite lugn å ro...låt mig va-känslan ...skaka av....ta bort.....men likt förbannat så går det inte.
Detta samtal va ett av de mest kränkande samtal jag haft under åren  , så konstigt, så olustigt att jag ryser och börjar ifrågasätta mycket.
Vissa saker har jag lärt mig under åren,  men detta gjorde mig förvånad. Jag vet inte hur man arbetar , hur man prioriterar och VEM man sätter längst fram.  Jag blir  lite sorgsen för alla andra. Det finns mänsikor som inte har begåvats med nån verbal ådra alls...dessa människor har det inte de minsta enkelt,!
Jag kan prata för mig,ifrågasätta, välja mina ord på vågskål, se min rätt/skyldighet mm.
Men såna här samtal hoppas jag få slippa....
Nu tar jag några nya djupa andetag som så många gånger förr...spottar i nävarna.....fortsätter!!!



Nu ska jag ge mig i kast med lite mer "kalasfix" då.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar