Summa sidvisningar

fredag 30 november 2012

Tiden ingen ångrar!

Isolde  och jag kollar på Ap-Tv på Tv4 Play. Lite kaffe till mig och en avocadomacka. Blivit på tok för mycket fika ett tag nu. Vikten ligger ändå still men känner att vi inte behöver fika varje dag.  Nån pepparkak hit och dit men ändå.....

Så idag kör vi lite ordentligt mellis.

Idag pratade jag med en mycket klok mamma, vi pratade om allt möjligt.
Det som slog mig då är hur viktig denna tid är. Denna tid som föräldraledig. Jag har aldrig stressat tillbaka till jobbet. Jag lever hellre lite "snålare" och är hemma länge. För jag känner så starkt att man aldrig ångrar att man varit hemma länge.  En investering för framtiden att få styra och tillbringa tiden med sina barn. Gammalmodigt och förlegat kanske.....En del anser sig inte ha nåt val och det respekterar jag. En del trivs inte att va hemma, det förstår jag det också. Och vissa delar på ansvaret och det är säkert jättebra. Men för oss har det varit självklart att jag ska vara hemma med våra barn. Vi strävar inte efter jämnställdhet, inte på millimetern och inga konflikter kring det. Jag har inga problem med att sköta hus och hem och min man jobba. INGA problem alls!!!! Kanske för jag är en äldre mamma nu...vet inte!
Strider heller inte för ensamtid/egen tid...för den får jag om jag VILL.
Enkelt......

MEN nu har jag satt mig själv så långt bak under 18 års tid att min tid nu är framför mig.
OCH att jag troligen börjar plugga.....jag behöver utveckling,stimulans, utmaning NU.
Men inte känt mig redo förrän nu!!!

Så klart jag ska bli BARNMORSKA.....vägen dit är låååååång.
Men man ska ha ett mål....detta är nu mitt!!!

Idag är det så vackert ute så man blir helt tagen. Vi väntar på lillebror som sover sen ska vi gå ut.

En stor dag hos oss.....SONEN har fått körkort och gammla Forden har redan lämnat gården!
Minns känslan....Ååååå vilken LYCKA!!!!

2 kommentarer:

  1. Mer än övertygad att du fixar det !!!! Kolleger ska vi bli, vad roligt!!! Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack M. Du får stötta mig på vägen.Ska ta mig igenom helvetes matten först!

      Radera