Summa sidvisningar

söndag 18 september 2011

Fostra barn....och ledighet!

Rimmar dåligt.....för att fostra barn innebär ingen ledighet. Det är konstant,ständigt tycker jag!  Är det inte den ena så är det den andra som behöver vägledas....men min ledighet nu är från jobbet! Arbetat helgen nu....
Isolde testar gränser för glatta livet. Det slängs mat,det gapas och trotsas. Helt normalt och BRA. Hon ska så småningom bli en självständig individ . En stark tjej som tror på sig själv...lycklig och glad! Det är väl alla föräldrars dröm egentligen! Om hon blir läkare eller städerska.....spelar ingen roll. Mina söner får bli piloter,maskinförare eller bíbliotikare spelar ingen roll. Men dom ska få välja själva....

Idag pratade jag med en vän om hur jag blivit uppfostrad..och hur jag blivit! Min pappa är sjuksköterska...då gnäller man icke!!! Möjligen OM benet är brutet...då kan man klaga. Men på lite halsont och snuva va det ingen ide´att gnälla över. Man gick till skolan om man inte hade feber!!!! Så va det!!!! Idag är jag så glad för det!!!  Även idag gnäller jag sällan över krämpor. Ligger jag på sjukhus vågar jag knappast trycka på "röda" knappen för att få hjälp...JAg vill INTE va till besvär. Föder jag barn så vill jag att alla ska ha fått mat först...:o))  Det är jag på nåt vis!!!1 Att ha ont, känna efter eller gnälla över det gör jag INTE!!!! Om det inte är nåt riktigt illa så klart! Märker att jag fört över detta mot mina barn. Dom ska till skolan om man inte är riktigt sjuk, annars ringer man.....ett litet sår är inget farligt......lite snuva har ingen dött av.....Just detta att springa med alvedon och plåsterlappar för saker tror jag skapar oro mer än läkande effekt!!! När det verkligen ÄR något...ja, då finns det saker att ta till.
Mer Pippi äventyr och våghalsiga barn.....
Nä, lite skavda knän, en rinnande nästa, lite hosta ...det är "livet" på nåt vis!!!!! Men väldigt många föräldrar är extrema här...att sitta på akuten är för en del ett riktigt spännande äventyr....kanske är det för att "någon" lyssnar på alla barn olika bekymmer där och kanske just dessa barn fått den "spanska snuvan" som verkar farlig....eller ett bett från nån afrikansk insekt som varit på besök i sverige.....eller kanske man kan få nån riiiiiktigt bra medicin som gör underverk för både det tråkiga familjelivet och stökiga barn!!1!!1 :o))

1 kommentar: