Summa sidvisningar

tisdag 13 september 2011

Kör slalom mellan tonår och småbarn!

Lite så är det.....Jag är tonårsförälder och småbarnsförälder och lite mitt i mellan!!! Man försöker vara den där mamman som klarar hela "paketet"..Inser så klart att jag misslyckas mellan varven! Jag försöker ändå hinna leka med dockor....rita....hänga med bland "snacket"...lyssna....bry mig om...krama....vara vaken nattetid för då verkar mina barn va vakna....vara vaken tidig morgon för då vaknar mitt lilla barn. Kollar över läxor, ha koll på "vännerna" på FB.....höra mig för.....skjutsa ...hämta....kärleksproblem-lösaren....Men hur enkelt är det??? Skitsvårt....Ibland är jag en ur-usel mamma....gnällig,trött och tråkig! Men för det allra allra mesta är jag nog den mamma jag vill vara......men inte alltid. Men....jag gör så gott jag kan. Det räcker oftast...även om jag slåss som ett djur mot dåligt samvet och otillräcklighet...tvätthögar och potatismos upp till öronen....matkrig och stinkade skor.....ÄNDÅ älskar jag detta.........ALLTIHOP......ALLIHOP.......Härligt! Men jag älskar inte alltid deras sätt och beteende.....det gör jag klart för dom. Respekt...och respekt tillbaka.....så funkar det!!!!!!

Nog om det!
Nu ska jag kolla BAMSEBJÖRNEN Bagge......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar