Summa sidvisningar

torsdag 29 december 2011

En hjälpande hand!!!!

Så skönt att igår kunna gör det största renset jag minns bland mina kläder. Helt plötsligt har jag en överblick av vad jag har!!!!! Ska erkänna att jag har sjukligt mycket kläder....

På kvällen tränade jag och Johan (han va ledig en extra dag) Trevligt att kunna komma iväg ihop. Isolde har snälla bröder.....Tack!!!

På eftermiddagen igår så va vi 4 mammor och lika många små här. Fikade och pratade!

Här om kvällen fick jag ett mess....vi har fått flytingar hit! Människor som kommer hoit utan något....allt dom har kunde dom bära i sin famn! Små barn utan kläder....inte ens en väska att förvara saker i . Helt ställda ensamma här!!! Någonstans måste det blivit en miss....för så här kan det väl ändå inte få vara 2011!?!?! Eller är det så här illa......??????
Jag blir förtvivlad , kunde knappt sova!
Så igår lämandes alla mina kläder jag röjt ut + barnkläder till dessa människor!
Man kan inte rädda hela världen men vi kan alla göra NÅGOT......På Migrationsverket frågade dom min vän Lisa vilket befattning hon hade......Svaret MEDMÄNNISKA borde räcka där!!!!

1 kommentar:

  1. vart lämnade du det?? Jag har massa urväxta barnkläder.. ger hellre till dessa människor än att sälja på bytesdag!? /Sofia

    SvaraRadera