Summa sidvisningar

torsdag 15 december 2011

Julklappar ....ett ganska skönt bekymmer!!!!

Sitter i soffan,lämnat Isolde på dagis. Gått igenom lite julklappar. Då slog det mig....Vad är bekymmret när man inte VET vad man ska köpa till sina barn. När dom är så stora som mina så önskar dom sig nästan inget. joooo, en ny dator för 7.000 men jag menar rimliga saker. Verkar som dom har allt dom vill....känns nöjda och vet inte själva vad dom vill ha! När jag va liten så hade man lååååånga önskelistor. Jag minns hur jag önskade mig en röd jacka med knappar OCH dragkedja.....undra om någon önskar sig på det viset idag! Man får liksom saker året runt tycker jag! Sen ska man vara tacksam för det man får....det är OERHÖRT viktigt tycker jag!!! Någon har trots allt tänkt till,planerat och köpt denna sak.....
Det enda jag "nästan" vägrar ge i julklapp är pengar.....det kan jag ge i födelsedags present men just i julklapp känns fel. Men jag inser att jag snart får gå ifrån mina principer.

Hur som helst har jag några julklappar kvar, i år tror jag än så länge att jag faktsikt dragit ner en aning på inköpen. Känner att det lätt går över styr det där.....

Just nu önskar jag mest av allt mig en trevlig jul.....och att vår lilla bäbis stannar i sin lugna vrå...Gud i himmel,jag har mardrömmar om att det kör igång julaftons morgon. För mig vore det näst intill katastrof en sån dag. OM så blir så löser vi väl det oxå på nåt sätt men det vore inget vidare.....eftersom jag lär bli kvar ett tag om den vill ut då.
Nu tror jag att detta inte alls sker uta att jag kommer gå över tiden...mot alla odds. Vore så typiskt på nåt sätt...när ALLA tror man ska föda innan v.30.....ja,nästan säkra......v.32 max...och där är jag snart.....:o))))

Nu ska jag bege mig till Skövde.....

Igår va det julgodis bak här. Gick fin fint......och gott! Till min gldje denna jul känner jag inget större sug och än så länge får dom vara ifred. Kan inget äta.....clementiner och juice!

Isolde va inte ett stort fan av godiset .......men florsocker va gott!!!!





1 kommentar:

  1. Hm, det ser väldigt intressant ut med skumtomtegodiset. Vad är det för något?

    SvaraRadera