Summa sidvisningar

lördag 7 juli 2012

God Lördag!

Tror minsann vi är piggare idag...alla!
Johan är igång och målar redan. Isolde och jag plockar och torkar bord....
Tycker mig se lite blå himmel långt där borta.

En långpromenad borde jag nog anstränga mig med nu på förmiddagen!!!

Ha en bra LÖRDAG!!!
1 liter Rågsikt
3 dl mörk sirap
1/2 liter filmjölk
1 tsk salt
1 tsk bakpulver
2 tsk bikarbonat
Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda de torra ingredienserna. Filmjölk och sirap ljummas och blandas i.
Pensla två mindre brödformar och häll i degen. Ingen jäsning eller knådning!
In i ugnen i 60 minuter.

Så gott men jag tog lite mindre sirap...och det funkade!

2 kommentarer:

  1. Sååå gott bröd, bakade det härom dagen,barnen äter och frossar oxå. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen supergott! Vet inte hur mycket jag sjäv stoppat i mig.....ha ha

      Radera