Summa sidvisningar

fredag 6 juli 2012

Pysselkväll!

I kväll har jag tagit fram symaskinen och sytt! Blev "vimplar" till Isoldes leksuga!
Jag är inte direkt bra på att sy och det tog mig ca 12 min att trä maskinen.....undertråden gick av ett X antal gånger. Men i en leksuga duger det!!!
Min svärmor är sömerska och jag kommer strängt säga till isolde att farmor INTE få gå in i lekstugan:O)
Kommer även bli ett tygord där inne...LEK ska det stå. E blev klart idag!

Vi åkte till Hjo en sväng då Isolde piggnade till. Slöjdmässa och massor av fint. Sen vidare till Hjo för att köpa färg.  En liten omväg på si sådär 3 mil.
Nu målar målar han  vår hall där uppe. Blir en VIT VIT VIT hall. Vitt golv,vita väggar,vit matta (kanske), en STOR spegel. Kommer bli så fint!!!!!

Isolde är piggare till och från.

Nu ska jag bläddare vidare på kanalerna.....kolla till Johan och vänta in Lisebergs-killen som tydligen är ganska blöt efter en dag där.
Här har det regnat något sjukt idag.....som att tömma en pol!

Måla lekstugan inuti får bli morgondagens lilla grej tror jag allt.
Johan ska nog lägga golv...sen är det klart!!!
Frigolit E som kläs i......

TYG. Men behövs spraylim då det inte blev riktigt bra med enkelt textillim.....bubblade sig !

Lekstugepyssel!!!
Lite "minivimplar" får pryda denna stuga!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar