Summa sidvisningar

onsdag 15 juli 2015

En mor på "pickalurven" och storstadspuls!

Jag flabbar så när jag skriver detta så jag hoppar här i min blå campingstol.

Idag utbrast Johan vid frukost att vi drar till Köpenhamn!
Vi är "på"...det är vi alltid.
In med alla i bilen...sen färjan till Helsingör och tåg till Köpenhamn. Ganska smidigt faktiskt!
Ååååå...vilken stad!!!!
Jag älskar den...det va kärlek. Så fina butiker...så mycket olika människor,så mysigt och fint.
Solen sken vilket gör de flesta städer fina.
Vi bestämde oss för en sen lunch i solen på restaurang FRIDAYS. Brukar alltid vara bra!
Jodå...det va bra...men PRECIS nyöppnat så vi var deras första kunder. Allt...allt gick fel för den nya stackars pojken...fel mat,fel nota,fel summa på notan,jag beställde en lättöl...fick en starköl men han sa bestämt att det var lättöl. Jag blev nästan på "pickalurven" minsann...jag dricker aldrig nån alkohol längre...av olika anledningar men en av dom är att jag inte tycker det är såååå gott så det skulle vara värt det. Men idag så insåg jag att jag "hoppar igång" på en öl.....billig att fylla för den som önskar...och det är ju många som gör. Man är så mycket roligare när man dricker anser många.....det hör till idag. Men som "icke drickande" så får man INTE ha åsikter om andras drickande...lite underligt även om jag skiter i hur andra gör så länge man inte dricker sig asplakat med sina barn...där har vi alla vuxna ett ansvar!!!!

Sen åkte i äntligen äntligen BUSS....Isidor har pratat om att åka buss i månader. Idag var han lycklig när vi åkte på en ordentlig tur på 1,5 timma och fick se hela Köpenhamn....nästan :o)))!!!

EN så mysig och rolig dag. Men nu är mor i husvagnen ganska trött...det är ju ett evigt medlande,tillrättavisande,mutande,uppsikt åt och höger och vänster....tjat om att handla...tjat om glass.....kissestopp här och där + trötta ben. Men så är det ju med små barn, det tillhör.

Nu sover Isidor och vi har tänt ljus i förtältet!
Nu går vi ner för räkning här tror jag bestämt!
Inte alltid så här kärleksfullt.....

Storstad betyder många "konstigheter"......




Tummen upp för maten som till slut blev rätt!!!!!


På taket på en buss satt vi....hur spännande som helst!

Dom vackraste ögon som finns.....

Och den snyggaste mannen som finns!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar