Summa sidvisningar

tisdag 21 juli 2015

Semester känslan!

Den där ledighets-känslan är ju alldeles underbar!
Idag gick Johan  och jag upp innan våra BARN....det har aldrig hänt då vi har morgon pigga barn. Igår innan läggdax förberedde jag lite inför morgonens sconesfrukost! Så i morse var det brak-frukost här, det är ledighet för mig. Att sitta länge och äta,prata,planera.

Sen var jag redo för ett ordentligt pass på gymmet.
För mig den bästa starten. Hade en period i  livet då semester var för mig att INTE träna...kanske för jag tränade 2 pass om dagen....eller att man tränar av fel anledning. Då var det "tvång" och det ville jag ta ledigt ifrån. Idag är det av välbefinnande och "må bra". Jag har ju även lämnat Matfängelset...hjärnspökena släppte ut mig på andra sidan .o)). Då är det lite extra lyxigt att njuta av en scones frukost utan att tänka på att jag gjort "fel" val en hel dag och straffa mig för att jag njutit av en god frukost med min familj! Jag gör helst båda delar...äter och tränar!
Att ha en sund inställning är för mig så viktigt idag...inte minst för mina barn!
Jag straffar inte mig själv,inte min kropp...jag låter den bestämma en hel del. Yes,priset är kilo upp....det vet jag. Men det gör mig inte så mycket! Hellre det....så länge man mår väl!
Men det där är ju olika,vissa trivs hela livet ut med kontroll...och ser det inte som en uppoffring. Men det gör dessvärre jag :o))

Nu slappar vi här...ordentligt!
Kuddar i soffan och pyjamas på. Vi har inga planer så vi skulle nog kunna sitta så här idag!!!!

Nu ska jag in i duschen!
ha en fin dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar