Summa sidvisningar

måndag 20 juli 2015

Jordgubbens dag!

Hej på er. Här skiner nu solen...men kallt!
Jag har precis nattat två barn var av en av dom ansåg sig vara PIGG...så va inte fallet!
Nu sover dom gott!
Rutiner är som bortblåsta. Dock har vi detta år lyckats hålla ganska bra matrutiner i alla fall. Alltid något!
Jag älskar rutiner men kan också älska att strunta i dom.

Jag tog dom så barnen och åkte till Dimbo och plockade jordgubbar. Fanns massor! Isidor han åt så jag började fundera på att googla "överätning" . Han hade jordgubbar till och med bakom öronen!

Sen tog vi med en låda till storebror och hans tjej samtidigt som vi hämtade nästa bror. Han skulle vara med kompisar och har nu mer några extra mil till stan när han är hos sin pappa.

Isolde var leksugen så vi ringde hit kompisen Nova. Dessa två goa tjejer...som dom leker. Vi åt så klart jordgubbar i mängder. Plockade 8 kg så man kan väl säga att det blir en del ätit här. Fryst in massor till våra Smoothie. Vi dricker X antal per dag här och då är det perfekt.
Kokade idag min första saft. Hittade ett enkelt recept...passar mig! Inga mängder...bara en flaska. Men det blev väldigt gott. Minskade ner ordentligt på sockret också. Vilket nog är förståndigt!!!

Idag blev det ett bra träningspass för mig. Valde mellan gymmet och Boxen. Det blev gymmet! Inte tränat ordentligt på en vecka, då behöver man väcka den liten...den gamla kroppen!
Det gör man bäst på gymmet. Roligt och skönt!
I morgon bitti är jag där igen!
Jag har problem IGEN med min rygg. Samma visa igen...men et börjar bli bättre!

Nu ska jag kolla Wallander och mumsa fler jordgubbar!




Så där löjligt nöjd...knappast så nån får smaka! Denna saft "snabbdricks" ej vid diskbänken...den FIN dricker vi!!!!!

Den "tannlösa" provsmakarligan!!!!

Isolde tyckte den smakade "smör"......haha!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar