Summa sidvisningar

söndag 19 juli 2015

På väg hem...

Just nu bloggar jag från bilen. Det är kö både här och var...."vi" med husvagn saktar ner tempot.
Vi stannade till i Ullared på vägen hem. Har aldrig handlat så lite där, var egentligen inget vi behövde...om det någonsin är det när man åker dit. Ändå kom vi ut med två kassar så klart!

Det var soligt när vi lämnade Helsingborg men ser ut att åka dit molnen är just nu.Gör väl inte så mycket.....vi har haft en fantastiska vecka i Helsingborg så jag kan väl ta lite mulet.

Att bo i husvagn är bra....det slog mig i morse när jag vaknade kl 05.00 och inte kunde somna om. Då funderade jag på allt från papper som ska fyllas i....om läkemedelsberäkning....och om hur bradet är att samsas på lite yta...det handlar om ge och ta hela tiden. Sen titta jag på min höger och vänster sia på dessa små. Så glad över att dom har varann...att både kivas med men också känslan att dom har varann. Isolde kunde blivit "ensambarn" på det viset att hon skulle vara så mycket yngre än sina bröder...så kom Isidor. Tack å lov....
För mig är et viktigt...att dom kan lära av varann...sånt som vi vuxna aldrig kan lära. Att få lära sig vänta...lära sig stå tillbaka...dela...samsas....kompromissa.

Nu ska vi hem och tvätta.
Handla.
Tvätta bil och husvagn.
Mysa i soffan till nån film (dessa barn sover i bilen nu klockan 18.09). Lär bli sent för dom i kväll!



Igår var det "barnens val"...PIZZA. Jag och Johan åt annat.....


I morse medans mamman var uppe med tuppen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar