Summa sidvisningar

torsdag 31 juli 2014

Livet på en pinne!

Hoppas ni haft en bra dag. Många har nu sin sista semester vecka. Tack å lov har vi en del kvar. Jag är inte alls klar än. Jag som uppriktigt sagt brukar längta efter rutiner och ordning. Inte i år...denna sommar kommer nog gå till min  historia vad gäller bra och skön sommar. Inte bara vädret. Tycker allt varit så bra. Även om man vissa dagar längtat sig bort mot dagisgården ska erkännas.

Sommaren innebär ju så mycket för mig...avkoppling,mat,samvaro och utflykter. Tycker det blivit en bra mix i år.
Vi har gjort lite "lagom" av saker...ganska mycket egentligen men också hunnit lite här hemma som va tanken.

Efter en ganska slö dag då vi varierat vår ställning i soffan och spelat "kubb" ,grillat och fikat med mormor på altanen  så gick vi till vår dagislekpark här. Att sitta ner där och titta på dessa små kan göra mig tårögd av lycka. Funderingarna från en 5 åring..- Har fåglar blod i magen,varför är gräset grönt?? För att  sen springa vidare mot gungan med hoppsasteg som jag själv minns som liten och inte ha ett bekymmer i hela världen.. Denna älskade lilla tjej!
Lille Isidor ja...ja, han gör inte mycket väsen av sig. Nu har han börjat prata lite och bara det kan få mig att bli varm i hela kroppen. Små otydliga ord som han förstärker med tecken om han behöver. Denna lille pojk som nästan knäckte mig sitt första år..ett år jag inget minns! Det va mitt livs hemskaste år. Nu älskar jag honom så jag tror jag blir galen i bland...kan jaga honom för att pussa den lockiga nacken.

Nu har vi packat lite väskor med det som kan behövas för en övernattning för både föräldrar och små barn.

Men först ska vi till Borås Djurpark innan dom små lämnas av hos farmor och farfar.

En nöjd mor!





Ett smultron!



12 pinnar hade vi med oss hem. Pojkmamma som är jag är så minns jag glädjen över pinnar och stenar!


Älskar denna bild...lilla lintott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar