Summa sidvisningar

onsdag 9 juli 2014

Värmebölja!!!

Ursäkta mitt tjat men himmel va härligt detta är.
Vi vaknade "lagom" idag, det betyder 7.30 för mig.
Öppnade upp hela hemmet och det va så där perfekt. Isolde fixade en filt på altanen och där blev det sen frukost. Nu slutar det alltid med ett bett på en macka och sen är det jag som äter . Men själva momentet är mysigt!!!

Sommarlov på Tv och jag har städat innan det blir allt för varmt.
Våra viljor går isär idag. Jag tycker att vi kan vara hemma och bada i poolen. Isolde vill till Hjo. Där tycker jag det är läskigt att vara själv med två små. En vill vara i mellanpoolen och en vid stranden....och jag har bara två ögon. Jag har respekt för barn och vatten...jag tycker alla ser likadana ut blöta och kan nästan få panik av att inte räcka till rent säkerhetsmässigt. Blir alltid lite chockad över avslappnade föräldrar med barn springades hit och dit medans dom själva lutar sig tillbaka i solstolen. Förra året berättade en äldre dam för mig att hon nästan varje dag åker dit och bara sätter sig och tittar på barnen för hon själv varit gammal simlärare...hon är redo att ingripa. Hon tyckte alldeles för små barn lämnades ensamma i vattnet för mycket. Det är ju fantastiskt!!!!! Vilken hjälte...

Vi får se lite om vi kan komma överens om dagens aktivitet!

Ha en skön dag i solen!!!!
God morgon från oss!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar