Summa sidvisningar

söndag 24 november 2013

Tid över!

Äntligen lite tid över på kvällarna. Känns så lyxigt att inte behöva tänka på matte eller "prov-plugg" just nu!

Jag har jobbat hela dagen och cyklade direkt ner till gymmet efter. Isolde hade sin "dans". Nästa vecka är det avslutning!
Ja, dom är sköna dessa barn...en surar för den inte vill dansa en dans som inte passar...en leker prinsessa i sin ensamhet bredvid (gissa vem)...en gör preciiiiis som fröken  säger och försöker få alla att lyssna. Fröken har en ängels tålamod...jag hade för länge sen gett upp!!!!

Isolde fick hänga med kompisen Nova hem. Dom är dagiskompisar och skulle leka idag. Det hade gått jättebra och hon hade både ögonskugga och glittrade fint när hon kom hem.

Jag tränade under tiden. Aldrig förr har det gått så lätt att springa 3 km som uppvärmning. Lite axlar och rygg...sen hemåt igen. Jag har slarv-ätit hela helgen i dagarna 3. I morgon får jag styra upp detta lite igen. Jag har några dagar kvar och dom ska jag nu köra klart!
Det har gått riktigt  bra även denna gång....


I kväll blev det en lång godnattsaga. Dessa nattningar är så mysiga....så viktiga! En avhandling av dagen...frågor som ska besvaras...kramar som ska tas i kapp, lite närhet och massa pussar. För mig är dessa stunder viktiga långt upp i ålder. Tror jag läste för mina killar låååångt upp i skolåldern.
Den tiden är vår skyldighet att lägga på våra barn...faktiskt!

Nu har jag gått kvälls-rundan...leksaker undanplockade och morgondagens kläder ligger i högar...haha! Japp, så är det alltid här...högar med kläder till dagen efter!

Nu kolar jag Solsidan och dööööör nästan i dagens avsnitt,......haha!!!







1 kommentar:

  1. Vad härligt att du tar dig tid för barnen vid läggdags! Jag tror på grundläggande trygghet när man läser för sina barn. Tyvärr "hinner eller orkar" inte många med det utan tycker det är viktigare med egentid! Grrrr ibland undrar man varför de då skaffade barn! ? Kram.

    SvaraRadera