Summa sidvisningar

måndag 8 juni 2015

För mig har sommaren börjat!

Det gör det min  fösta dag på mitt sommarjobb. Jag har den äran att ha mitt sommarjobb på Förlossningen. Att kliva in där är som att hamna i en "bubbla"...en bäbisbubbla jag bara gästspelar i. Jag får vara en del i det största ögonblicket...jag kommer vara ihågkommen resten av dessa föräldrars liv...dom kommer minnas VAD ja sa...hur jag sa det och vad jag gjorde. Är det nån gång i livet man minns så är det detta! Detta bär jag ALLTID med mig när jag jobbar. För jag tycker det är så oerhört viktigt!
För mg är alla unika...dom är huvudpersoner....jag gör allt jag kan för att det ska bli bra tillsammans med en Barnmorska.
Älskar detta jobb. Tycker det är fantastiskt!
Idag fick jag vara med och välkomna en liten bäbis till världen...jag fick vara med om urkraft,kärlek,svett och lycka.
Kvinnokraft av aldrig skådat slag...som alla kvinnor som föder barn!
Som alltid min första dag på jobbet så krystar jag ikapp.....haha!

Sen hämtades små-liven upp från dagis...
Planen var en en cykeltur då jag har sååååå ont i ryggen att jag knaprar värktabletter. Får snart spader på denna rygg och inser att jag måste ha en röntgen tid...
Men barnen lekte bra här hemma så jag satte mig på cykeln och tog en omväg till gymmet för ett axel/rygg pass.
Alldeles lagom pass..lördagens pass har gjort mig stel som en pinne.

Nu har jag kämpat bredvid Isolde för att inte somna....
Tv kväll och jag njuter för fullt av dessa kvällar utan plugg,.....känns overkligt!!!

Solen lyser och kvällen blev u härlig.
En grillkväll egentligen. Men idag fick spagetti och köttfärssås duga.
Snart 6 år och börjar förskoleklass...inte klokt!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar