Summa sidvisningar

måndag 22 juni 2015

Ny vecka i sikte!

Jag gillar detta med att jobba kväll!
Det är nytt...jag avskydde det förr. Men jag tycker om "detta". Att kunna vakna när vi vaknar,äta långfrukost med barnen,sitta framför Nyhetsmorgon en stund,dricka ännu mer kaffe....en riktigt slapp morgon med andra ord. Uppskattar det även om jag gillar att natta mina barn kvällstid. Men jag har ju val ett yrke där det kommer finnas "för och nackdelar" med mycket.

Isidor kör bil,Isolde väntar på sommarlov och jag går i myskläder med håret i "knorr".
Alltså ingen fart här än och det behöver vi ju heller inte.
Vi har fixat Isoldes inbjudningskort inför stundande barnkalas. Läser ibland om kalas där ingen kommer....en mardröm ju. Fy så gräsligt!!!!

Solen lyser hos oss men nu börjar det bli det vanliga mörka på himlen igen.

Jag börjar längta efter semester nu...ledighet!
Det är välbehövligt må jag säga.
Denna hemska "termin 3" höll på att knäcka mig....eller oss alla som nu tagit sig igenom den.
Sen att börja jobba DIREKT efter avslutad tenta är inte smart men vad gör man....
Just nu känns det som rena lyxen att jobba....ledig när man är ledig.
Ingen som jagar mig med uppgifter,tentor,inlämningar!
Det är härligt!

Hoppa ni får en fin dag!
Fler som är trötta och behöver lite ledighet.....barnen!!! Dom har haft längre "arbetsdagar" än vad jag haft det under våren.


Mys "frulle"!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar