Summa sidvisningar

torsdag 2 februari 2012

Min mans intresse knäcker Mig!

Å, vad jag svär här.....
Min man har ett extremt stort intresse för "teknikprylar"!!! Har surfar alla coola grejer vad gäller allt från fjärrkontroller du styr med mobilen, till apparater att mäta saker i bilen med.........han köper tidningar med grejer jag inte ens vet vad man har dom till, jag brukar fråga lite intresserat vad dom är till och då kollar han på mig som om jag vore......lite dum för att skriva det snällt!
I en del fall så ÄLSKAR jag hans intresse....för det betyder att jag utan att ens behöva fladdra med dom blå får en splirrans ny barnvagn med massor av finesser.....han gillar såna saker vilket glädjer mig.....MEN nu till problemet ...TV:n!!!!

Han har visat mig....skrivet en lapp......men varför i hela friden kan vi inte ha som "förr"...en Tv man satte på "On" stängde av på "off". ´Nä du....här ligger en hög av kontroller med olika märken....fyller olika funktioner så klart! Så pass är jag trots allt med......Sist in i samligen är tydligen en ny sak som ska vara fantastisk! Vart är min gamla VHS...eller möjligen DVD.....då jag sätter Tv på 0 och slår på START!!!!

Så nu sitter jag här....med en Tv bild utan ljud.
Looooooovade mig själv att kunna fixa det....skulle ge mig den på det! Jag har tryckt på alla knappar som jag tror han visade......jag är kanske liiite trög(läs ointresserad) Min hårfärg är fusk så där i ligger det ICKE!!!!
Men efter 1,5 timma....snoret rinner,gravidhormoner gör mig arg/lipig och helt slut.
Jag ger UPP....Jag kastar in handuken!

3 kommentarer:

  1. Visst är det irriterande när man inte får saker att fungera, dom ska bara fungera som dom alltid gjort så det så./Stina Hillgren

    SvaraRadera
  2. Hahahaha......
    Tack för ett gott skratt, kan se det framför mig man blir ju såååå irriterad. Skriftlig instruktion kanske vore nått ;-)
    Krya på dig!
    Kram "fröken" Eva

    SvaraRadera
  3. Känner så väl igen det där! Funkar alltid när Micke är hemma....
    Gillar din blogg kikar in här emellanåt!
    Häls
    Karin

    SvaraRadera