Summa sidvisningar

måndag 7 september 2015

Happy Måndag!

Vet inte vad det är men jag älskar måndagar!
Nystart!!!
Igår låg vi i soffan och tittade på ett program om kriget i Syrien och vad det nu inneburit...vi grät både jag och Johan. Så förbaskat gräsligt...flyktingströmmen och bilderna av den gör mig nästan andfådd...jag får ont i hela kroppen...den reagerar. Blir alldeles bestört av uttryck som att detta är "snyfthistorier" och att människor dör varje dag. Hur kan man blunda...??Vi tittar väl på samma stjärnor...vi lever under samma sol....vad får en människa att se på det viset. Vad saknar man då....empati och medmänsklighet. Men låt oss som vill hjälpa till och tack å lov är vi många!!!!!

Morgonens kalla cykeltur till först dagis och avslutningsvis skola blev kall och i morgon tar vi fram vantarna!!!!

Idag är det hemma-plugg för mig och jag ska plocka fram grejerna här.

Solen skiner och vi tar lite nya tag!!!!

Ha en fin måndag.
Jag ska ta mig lite Xtra kaffe denna morgon!
Min "lill-Fia på den stora skolgården med den stora väskan på ryggen!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar