Summa sidvisningar

onsdag 25 januari 2012

Planerar för Livet efter.....

Just nu sitter jag och surfar lite......det kommer ett liv efter denna graviditet, efter en föräldrarledighet....men oxå ett liv SOM föräldraledig!  Efter 2 ganska täta graviditeter och 5 barn så finns så klart inte nån stor "låda" fylld av egen tid. Är väl inte heller det man strävar efter som 5 barns mamma. Då är man ganska fel ute!!!! MEN det finns ju ändå något mer i mig än bara  MAMMA rollen. HUR lätt som helst att tappa bort när man sitter där nattetid och ammar,bär på barn,mat som ska lagas,tvätt ska tvättas,läxor ska läsas...och där någonstans va en bra fru!!!!!  Är väl inte underligt om man känner sig otillräcklig där någonstans på vägen! En gång för många år sedan lovade jag mig själv saker.....jag vet till och med när....saker som jag INTE skulle göra om! Misstag att ta lärdom av alltså....Detta bär jag med mig,tar fram när det behövs! 

Jag har några små mål....önskningar ....dom ska jag nog uppfylla!!

Kanske en utbildning......kanske en satsning....kanske en föränding!!!!????
Vi får se....

Nu ska jag nog sova......


1 kommentar:

  1. Bra tanke Fia,,något mer än mammor är vi väl ändå även om det är den stora uppgiften i livet just nu!!Förändringar kan vara bra, spännande att ha små utmaningar att sträva efter!Ha en bra dag!

    SvaraRadera