Summa sidvisningar

onsdag 18 januari 2012

Boken på hyllan och fikadax!

Har boken här hemma....Anna Wahlgrens Barnbok. Jag har läst den när jag fick min första och andra son. Vet att jag tyckte hennes metoder va kanske lite väl hårda. Åtminstone som nybliven 19 årig mamma där osäkerheten och otillräckligheten redan va ganska tydlig!!! Minns att hon tyckte man skulle trycka ner barnet i sängen....
Idag skulle jag inte ens öppna den boken,inte för alla skriverier om denna bok utan att jag känner mig ganska säker i min modersroll när det gäller spädisar i alla fall! En bok om tonåringar skulle jag mer uppskatta idag!!! KAN dom sova hur mycket som helst :o))))???

Nä., idag går jag nog mer på min egen känsla om vad som är rätt och fel för vår familj. Anser väl att rutiner passar oss bra.....och visst är det skönt att barnen sover i sin egen säng även om jag tycker det är supermysigt när Isolde kommer knallande och kryper ner under täcket med sina varma små fötter!!! Finns nätter då jag nääääästan väckt henne för det är så mysigt. Men låtit bli......:O)
Boken på hyllan, massor av kärlek och sunt förnuft....mängder av tålamod , och en bra höft att hänga barn på så klarar man sig bra...och en Babybjörnen bärsele oxå .
Nu ska jag strax träffa Sussi för en fika på stan......TREVLIGT!!!!!


Sen ska här tvättas........en helst vanlig dag ed andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar