Summa sidvisningar

söndag 28 juli 2013

Tillbaka i verkligheten!

Nu är vi hemma igen!
En vecka går fort.
Jag blev så klart sjuk i går när vi skulle åka hem. Tur det va sista dagen. Flygresan hem gick bra men med feber och  ruskigt ont i halsen är det ganska tufft att ha en flygresa på 4timmar. Isidor va heller inte pigg men allt gick bra.
Jag blir ALDRIG sjuk,men nu slog det till!

Vi har haft det hur härligt som helst!
Dock väljer vi ett annat hotell nästa gång. GODKÄNT och bra mat men lite väl slitet! Ett stort hotell med fart och fläkt hela dagarna. Turkarna ÄLSKAR hög musik!!!!
Dom svenska tjejerna gjorde själ för sitt rykte,turkarna är sig lika...det raggas och smickras hela tiden!
En svenska dam på +50 skrämde livet ur en liten "hormonstinn", 15 års -finnig pojke med skamliga förslag i baren  mitt på ljusa dan när hon beställde sin säkert 9 öl.....med sin byst som va tyngre än mitt handbagage. Det hjälpte inte mycket!!!!
 Han blev så rädd den stackarn att han fick tillkalla en slips klädd herre som hjälp för att freda sig. Jag skattade så jag grät bakom mina fusk RayBan.
På allvar.....vad händer när vissa kommer till dessa länder!!!!!???

BODRUM kan jag annars rekomendera,vi bodde i en liten by som heter Gumbet.
Vi tog en utflykt till maknaden i BODRUM: 
Att resa med små barn är ingen semester i den bemärkelsen att man ligger som ett X i var sin solstol. Men detta har gått suveränt bra. det handlar om bada,gräva i sand,äta och sörpla cola.

På kvällarna har vi tagit var sin vagn och kikat runt. Johan har väckt uppmärksamhet som vanligt och gått under namnat RAMBO. Tänk att dom 2013 har det som riktlinje för muskler...haha! Han va så trött på det snacket det sista.....
Isolde är väl fotad med sitt långa blond hår.

Så är det i Turkiet men det va ändå lugnare här än i SIDE1

Så nu har vi ätit i mängder.....slappat...men också promenerat varje dag minst 5 km. Tränat 1 gång på ett något antikt gym.

När det gäller maten så har jag saknat vårt svenska kaffe. Så vidrigt kaffe dom har! Maten för överigt har varit jätte bra. MEN jag är kräsen....är inte så förtjust i deras turkiska mat. Deras bakverk ser så inbjudande ut så jag första kvällen fullständigt kasta mig över dessert bordet...för att senare nästan få upp det igen. Hemskt!!!!
Såg så gott ut!

Isolde har längtat efter "barnkorv" men levt på vattenmelon,ägg och flass.
Isidor har ätit sin burkmat och melon.
Honom har vi inte vågat ge "all inclusive" mat.

Handlat en del till grabbarna. Finns massor av saker att handla..samma överallt och man får pruta hårt!

Nu är det en riktig tvättdag här. Vi är slöa allihop.
Isolde längtar efter mormor och i eftermiddag hoppas vi grabbarna kommer. Vi saknar dom så det värker ända in i hjärtat!
Den store sonen är i Smögen...





Jodå,vi har ätit en del...haha! Allt smakar inte som det ser ut.....

Isidor lärde sig gå ordentligt!


Lilla damen dracka choklad....


Jag blev fiskföda...vidrigt äckligt måste jag säga!






MYckET glass!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar