Summa sidvisningar

fredag 12 juli 2013

Upphetsad man och slitna barn!

Godkväll!
Just i detta nu så sitter jag på altanen med en ICA Basic glass,semeserlyx det!!! Haha
Isolde åt upp mitt "närjaglagtbarn" godis.
Då tar man vad som finns.

Slitna barn nu i kväll.
Det har varit en heldag i Hjo med bad och slöjdmässa.
Att dra iväg själv med två ganska små barn och bada kräver en hel del planering. Min syrra och mamma kom oxå och då underlättar det. En vill i ena poolen och den andra vill gräva i sanden.

Det är så fint i Hjo!
Slöjdmässa och MÄÄÄNGDER med folk och dåligt med parkeringsplatser. När vi skulle åka hem kom jag med hela bad-dagen i en Ullaredspåse+traktorer,filtar och armpuffar,en vagn och två trötta barn. Då väntar en man på min parkeringsplats....han gasar för att markera...DET tar sin lilla tid och få in allt detta. Så klart kunde jag inte fälla ihop vagnen...traktorn rullade iväg och Isidor va hysterisk i bilen...DÅ TUTAR HAN...på mig! Jag blev så stressad att jag vet knappat om jag fick in allt. Jag tittar till för att visa att jag snabbar mig...då....börjar denna man vifta med armarna....säga några ord på "sitt språk"....han svettades under de buskiga ögonbrynen...lika mycket som jag under mina glasögon. VAD han sa vet ju inte jag eftersom jag inte kan hans språk...men jag ANAR att det inte va - Wow,du snygga brutta,stå där du en extra stund med din vagn och alla barn....Jag TROR inte det va så han sa...eller tänkte,men man vet aldrig!
Men jag kom iväg och han fick sin parkering!
Vilken lyckans man va....

Vi åkte hem och tände grillen (tryckte på knappen). Vi la lillebror först...alltid smidigast när grillen är framme.

Nu sover även flickebarnet!
Jag ska inte göra mer idag än möjligen hämta en glass till och lyssna på massor av PODDAR!!!!
Johan jobbar....saknar honom som vanligt!
Nån son dyker väl up här snart hoppas jag.


Idag fick det bli torrbad då modern inte orkade springa med femtielva hinkar! Men en picknick med päron och festis funkade !


3 kommentarer:

  1. Måste bara fråga vart du köpt den poolen? Skulle behövas nu då min lilla ska bara ställa sej upp å det är inte så bra med en liten uppblåsbar för kanterna ger sej gärna vika :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Evelina! Den är köpt på Tre Får faktiskt. SUVERÄN!!!!!

      Radera
    2. Okej tack så mkt! Då måste jag kolla det när jag är hemma igen :) ja den ser skit bra ut! Sen kan man ha den rätt länge med! Annat än bebispoolerna.

      Radera