Summa sidvisningar

onsdag 18 februari 2015

Bland snorpapper och Vicks!

Så där ja...Isidor är på benen idag. Efter att igår haft 40 graders feber så är han idag riktigt piggelin och ska nu äta apelsin...skönt...då är hans avklarat!
MEN säg den lycka som varar...idag vakande Isolde i stället med 39 graders feber.
Så idag är vardagsrumsbordet belamrat med snorpapper,vicks och vattenglas!
Så här ser det nog ut i många "vi som har barn på dagis" familjer just nu i februari!

En sjukstuga helt enkelt!
Jag själv är piggare men ingen matlust och hostar som en galning.

Igår firade vi med hämtmat och semla, även om jag inte kände nån smak så fick jag allt peta i mig lite.
Blev en mysig födelsedag trots allt!

Ser fram mot helgen i Stockholm med min man....bara nu alla är på benen!
Det får vi väl i alla fall tro.
Vi ska rå om varandra ordentligt!!!!!

Allt sätts lite på paus när det är Sjukstuga...hemmet...tvätt....handling....plugg....träning.
Man ser lixom fram mot det vanliga livet igen. TÄNK då hur riktigt svårt sjuka människor känner...här har vi bara en ordentlig förkylning. Man förstå att dom uppskatta det lilla...för just nu gör jag det...haha!
Samtidigt som dessa dagar kan vara nyttiga,som om det finns en mening ...att dra ner på takten...hämta upp sig. Man blir tvingad "att bara vara"!
Så idag är det Barnkanalen och "valfritt att äta" dagen lång!


Nu ska jag ringa upp mina kurskamrater och vara med lite på ett hörn idag...smidigt? Nope...inte direkt men nödvändigt!
Alltid en oro när denna gosse är sjuk...han kan nämligen bli riktigt sjuk.Men vi är "alltid redo".  denna gång klarade han det galant....så har det varit det sista. Nu leker han med bildat medans syrran ligger rödmosig!!!!!  




3 kommentarer:

  1. Kryapåer
    Var kommer de fina lakanen från? 😁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria och TACK! dessa är köpta på Åhléns,alldeles underbara! Finns nog i blått oxå...som att sova i en T-shirt!

      Radera
  2. Skönt att ni är piggare nu. Ha en mysig helg i Sthlm!
    Tack för svar. Får bli en tripp till Skövde 👍😊

    SvaraRadera