Summa sidvisningar

söndag 8 februari 2015

Popcorn,film och sjukstuga!

Vaknade idag och mådde så där "knepigt". Kunde inte sätta fingret på vad det va...matt...huvudvärk och totalt slut.
Pluggat hela dan och Johan har haft fullt upp att roa barn. Inte enkelt med en hel hög hemma...en som ska ha det ena och en som vill det andra.
Dom gick ut och åkte pulka medans jag knaprade alvedon och pluggade. Bedrövligt dålig pluggdag. Inget gick in och just nu känns det som ogjort arbete.

Fick sen ge upp och vi gick till pulkbacken i stället. Isidor och jag gjorde en riktig volt ner för backen...det blev lite felskär på pulkan. :o))

Kallt och bitigt som bara den gav vi upp efter 45 minuter och hem för att poppa popcorn och sätta på en film. Känns som en sån dag idag!
Isolde är som sin mor ...ÄLSKAR när det händer lite. Frågar man henne har det nog varit en trist dag.Tänk så bra att ha det lite trist ibland....det är kanske det nyttigaste som finns.

Jag hade laddad för att vara med på kvällens teamwod UTE idag men det va inte att tänka på.
Vad jag nu skulle tillfört med denna träningsvärk vet jag inte men....

Planeringen inför veckan är i full gång. Isidor får vara hemma i morgon och storebror tar ett par timmar till Johan kommer hem. Jag har seminarium hela eftermiddagen. Sen ska vi nog vara i tipp topp för resten av veckan.
Känner mig omorienterad i skolarbetet.....önskar den där glöden kom. Det är så tuff termin att man bara vill överleva! Det är tråkigt....men jag tycker inte det är roligt när det är så "mastigt" att man inte riktigt kan prestera som man vill för det är så mycket annat som kräver lika mycket.
Men sen funkar det ju ändå.....det löser sig till slut.
Men det är berg att bestiga och man får ta lite sats samtidigt som an MÅSTE ta sig ledigt i bland.




Bjuder på lite vinterbilder på iskyla och värme i form av min egen isprinsessa!!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar