Summa sidvisningar

tisdag 10 februari 2015

Ge inte upp!!!!

Kvällen är kommen!
Fullt upp denna dag!
Plugg..lunch med två av sönerna + mamma. Hur mysigt som helst att bara vara med dom stora i bland. Det blir för sällan , det är bara att konstatera!
Så roliga dom är....kan skratta ihjäl mig åt två tonårspojkar...det är mycket i omlopp i dessa kroppar.

Lite mer plugg och sen va mormor här i eftermiddag och kusinen Vera.
Fullt hus,jag gillar det,i alla fall när alla håller sams...då är det en ren fröjd!
Inga konflikter,inget gnäll...alla är med i leken. TOPPEN!!!!

Jag kämpar å sliter med skolarbeten,tenta plugg. Det gör vi alla....inte bara jag....
Nu känns det något mer hanterbart i alla fall...på nåt vis.
Jag blir alltid så påhejad....jag gillar det stödet. Men ibland vill jag ge upp...helt ärligt! I bland ställer jag mig frågan om det är värt allt. Lönen kommer nämligen bli ganska lik den jag har...men inte arbetet. Inte det minsta konstigt om man ger upp,förstår att folk lämnar tåget......när folk säger -Klart du klarar det...så tror jag INTE riktigt man tänker hela cirkeln runt även om det låter så himla bra. JA, det gör jag säkert.....men samtidigt har man nog ingen aning  OM hur tufft det är faktiskt. Inte bara skolan....hade jag bara haft den så hade det varit en annan sak. Men livet bredvid ...när barn är sjuka...jag måste till skolan...grupparbete...seminarium...obligatoriska moment....sjukbesök med sonen....aktiviteter för barn.... hemmet....jag får inte ihop det alltid. Vet att många sliter med heltidsjobb och kanske är ensamstående...jag har gjort det också. Det är tufft på sitt sätt...men denna stress är nog värre för mig...förföljelsen....jag har sänkt mina krav men måste ändå ta mig igenom det.
Det kommer att bli mer "luft" för oss än vad det är nu....det vet vi. Det lever jag på!
Jag ska kämpa tills jag i alla fall börjar misslyckas som jag sa till Marika.
Än så länge har jag klarat allt och med många VG....

Men ge upp är inget misslyckande...för mig är det mer att jag ska hantera det!
En tjej sa till mig när jag beklagade mig. DU om nån har väl all rätt i världen att GE DIG...vore DET konstigt??
Näää.....vi alla har rätt till det....
Men först ska jag misslyckas ordentligt...
Innan dess så tänker jag allt slita på...
Tur att jag aldrig behöver göra om det...skulle jag aldrig i livet göra!!
En mörkare variant av mig just nu.....trivs superbra med denna mellanfärg!!!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar