Summa sidvisningar

måndag 23 februari 2015

Nystart!

Det blev en grå och svinkall måndag hos mig!
Har precis varit på vårdcentralen med Isolde...det va en effektiv doktor som knappast hann sätta ner ändan på stolen och innan han stängde dörren bakom sig konstaterade att han att "hon såg pigg ut". Så efter att lyssnat och tittat öron så var vi därifrån ...nåt CRP behövdes inte tyckte han. Så med konstaterat virus gick vi sen hemåt. Det va ju skönt!!!!!Köpte med oss lite "sjukstugefika" hem och kröp tillbaka upp i soffhörnet igen. Hon är betydligt piggare och feberfri nu så nu tror vi att det vänt!
I väntrummet får man reda på hur man ser på vården må jag säga....det är" skit å helvete" med det mesta. INGA doktorer...ingen personal....alla bara springer.....ingen hjälp får man heller. Hela väntrummet va överfullt och väntetider långa. Men jag kan LOVA dig...är du så sjuk så du kräver akutvård...andnöd eller hjärtinfarkt så går du före i kön...men om du har ont stortån kanske du ändå kan vänta en stund...många har ju ändå ganska "mycket dag" (ålder +65).  Dom som gnäller minst va dom med bäbisar i babyskydd...som egentligen borde göra det.

Jag kan plugga lite här bredvid....x antal avbrott får man räkna med så klart.

Hon är hungrig och rastlös och det är ju ett bra tecken!

Själv inser jag att nån träning inte kan starta upp denna månad,en envis förkylning må jag säga....
Önskar DIG e fin måndag!!!



Nu längtar jag efter lite sol...värmen lär väl dröja....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar