Summa sidvisningar

tisdag 24 februari 2015

Träningsstart och pluggdag!

Sitter med benen i kors under filten och funderar på att ta en pluggfri kväll...har man råd med det eller är det bättre att nu köra på!?
Vi får se....haha!

Idag kom Anna och Marika till mig och vi har pluggat och pluggat. Otroligt bra att hjälpas åt. SÅ klart ingick pluggfika och lunch på Julius. Det är trevligt att tenta plugga men ack så tufft.
Därför svidade jag om direkt när Johan kom hem och körde ett lätt "testpass". Har man varit sjuk får man verkligen tänka till...under åren har jag begått misstag fler än en gång och börjat för tidigt. Nu mer drar jag på det en dag extra i stället. Jag är befriad från ångest kring utebliven träning även om man kan ha träningssug. För mig är de befriande...minns några år då det blev PANIK om träningen uteblev...om jag blev störd i den. Många är där...och kommer komma dit. Finns INGEN anledning för oss att träna sjuka eller "inte pigga". Det är idoti och det förlänger bara ditt träningsuppehåll ordentligt.
Idag gick det bra,skulle bara bli ett "känna sig för pass" men slutade med marklyft upp till 95 kg...lite rygg ryggövningar och lite axlar. Bara roliga saker!!!!

Då är man nog igång igen och fördelen med att tränat många många år är att man tappar otroligt lite...vågar nog säg ingenting mer än den färska kondisen.

Hoppas ni haft en bra start på denna vecka!

Vi hoppas nu att barn förbli pigga här. Den där hostan dom har verkar hänga i ett tag!

Nu ligger katten hos mig, han brukar inte gilla mitt sällskap...Johan säger att jag är för "på"...pussig och kramig på ett tvångsmässigt vis. Haha.
Det flesta uppskattar det i familjen utom kattstackarn!!!
Fick denna av Marika idag....en 40 års present! Blev varm ända in i hjärtat....

Tentafika så klart....såklart jag tog en bulle!!!! För mig finns inga förbud...bara "bra" val....

Min stil är inte så sofistikerad direkt...pluggkläder bör vara bekväma och byxor från HM för 99kr passar bra!!!!

Kaos vid bordet...plugga med barn hemma är spännande...böcker och traktorer i en salig blandning!

Så här hittade vi Isidor klockan tre.....det är sent att sova!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar