Summa sidvisningar

fredag 10 april 2015

En okänd kram....

Helgen är kommen!
Så glad för det!

Känns i luften att det är fredag. Jag är bortskämd på det viset att jag oftast pluggar hemma på fredagar. Vilket leder till att jag har möjlighet att dammsuga av och fixa tvätt mm. Det gör man ju inte när man jobbar 7-16. Då får man ta det när man kommer hem...i mitt fall vid 17!
Så nu har det fixats denna fredag kväll + en cykel tur....bara Isolde och jag. Vi handlade och plockade blommor...-Tänk att jag älskar blommor så säger Isolde. Det gör hon!!!!

Idag har vi haft en hektisk dag, som alla dagar. Det är krismöte på KSS...överbelagda avdelningar och då slår det mig att man fortfarande utför VISSA operationer,jag tänker inte nämna vad....haha. Men varför stoppas inte dessa när det inte finns vårdplatser till svårt sjuka människor. Känner att jag uppriktigt får lite puls när jag skriver detta nu.....
Jag har valt ett yrke där min stresstolerans kommer prövas....
Jag har valt ett yrke där vi kanske inte hinner ta lunch....
Idag sprang jag ner till pressbyrån 13.55....med en sallad i högsta hugg. I hissen möter jag en kvinna +60..hon frågar mig om det va min lunch och kollar på klockan...jag skrattar lite och säger att så är det...Hon ger mig då en kram och säger att -Vilket jobb ni gör...synd att ingen ser det mer än vi anhöriga. Jag blev förvånad,skrämd och glad. Kommer det vara så här????? Kommer jag varje dag känna mig helt utslagen av trötthet?? Tack och lov kommer jag kanske ändå kunna välja lite....

Nu väntar vi på Let´s Dance!
Nu tar vi helg!!!!

Härligt att komma hem till detta....fruktsallad och kaffe!!!!! 


Isidor hittade en gammal muffins långt in i frysen...


Å så lilla PYSSLAN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar