Summa sidvisningar

torsdag 13 september 2012

För skitungar och träningsglädjen!

Undra hur många gånger man själv tröttnat lite på sin egen träning. I synnerhet när man ser sig i spegeln på gymmet . Då får jag alltid en svacka! Tiden som Vältränad känns nästan som ett hån, men jag va inte nöjd då heller. Vilket jag idag kan tycka är sorgligt oh fruktansvärt hård mot mig själv. MEN en ny upptäck är ju ändå att det är viktigt med träningsglädje! Inte alla pass är fyllda av glädje och ibland får man pressa sig lite att komma iväg!

Tiden efter man fött barn är ganska komplicerad. Man vill så gärna i form!!! Helst snabbt! OCH sen inser man att detta kommer omöjligt kunna gå snabbt oavsett motivation och tid. Idag kan jag vissa stunde ångra mig en smula att jag inte la mig liiiiite mer på soffan....
Vi har bra utbildad personal på vårt gym när det gäller gravid och nybliven mamma träning. Man ska utnyttja männsikor med kunskap. Och akta sig för männsikor som önskar sig ha den! Men man kan lyssna på råd och tips från andra. Men vi alla har så otroligt olika förutsättningar. Lite som rehab-träning anser jag! OCH det kräver kunskap utöver mycket annat. Själv är jag livrädd att ge för mycket tips "efter"förlossning. Visst finns det lite bra tips och råd på nätet men det kräver nog djupare kunskap i mycket annat.....mer än delade bukmuskler, och den kunskapen har INTE jag.Under graviditeten är en annan sak om man är en frisk människa med normal graviditet!

Nu är Isidor 7 månader och jag känner att jag är igång på RIKTIGT nu sen 2 månader tillbaka ungefär. Tycker det fått ta den tiden. Vi har haft för mycket helt enkelt med sömnlösa nätter och dååååååå orkar man inte riktigt!!!  "Allt har sin tid" säger min kloke svärfar!!!!

Glömde ju att jag shoppat detta idag med...För SKITUNGAR!!!!! :o))))))))))))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar