Summa sidvisningar

måndag 3 september 2012

Välkommen till landet LAGOM!

Isolde leker med lego.
Isidor sover ....vi ska göra oss redo för Öppna Förskolan!

Dagens Minus blev 0,8 på vågen.
Bra....känns jättebra!
Helt enligt min plan.

Att hålla sig i landet LAGOM eller i gråskala har de senaste 10 åren varit en svår sak för mig. För mig finns SVART eller VITT...Allt eller inget!

Att träna LAGOM har väl inte existerat de senaste åren...
Nu har jag landat i mitt eget LAGOM land.
Det vet man när man känner sig avslappnad i mat och träning.....och säkert mycket annat men för mig är det tydligast just där.

Jag vill gå ner i vikt,men vill inte offra allt. Jag vill göra det sunt....jag vill kunna LEVA det liv jag vill och gå ner i vikt. För mig funkar det inte med FÖRBUD nämligen!
Jag tränar i mina mått väldigt klokt och äter väldigt bra.

Att jag skulle hoppa över ett träningspass vore förr otänkbart...idag är det ingen panik där.
Bara det känns så skönt...och roligt!!!
Nu när jag är föräldraledig är det ju lättare att träna för tid finns. Och att man kan få träna för att jag mår bra av det...inte för att jag måste det. Alla träningspass är inte roliga för det men det får aldrig bli en börda.....aldrig!


Jag har så klart fått jobba med vissa delar och sen har jag mina barn att tacka....alla 5.
Men med små barn i familjen anser jag att utrymme för TOTAL kontroll av träning och mat inte hör ihop.
Vägrar att se tillbaka på småbarntiden som den tid i livet då jag endast tänkte på träning,mat och kontoll...denna tid går fort....man MÅSTE förstå att allt har sin tid!!!!
Samtidigt som det är en tid i livet då man har möjlighet att röra på sig, en vagn är det bästa sättet tror jag. Promenera är ju härligt i vilket syfte som helst!!!
Att ha en rimlig målbild,rimliga krav och vara ganska rättvis mot sig själv är nog det vi alla borde sträva efter....

Jag behöver inte se ut på ett visst sätt...jag vill bara trivas.
Jaga nåt jag får slita mig ihjäl för finns inte idag.
MEN att "skärpa till sig" med mat och motivera sig till träning är en annan sak....lite "piska" bör vi nog ha. Latmasken är den som kryper bäst hos oss.

Tror det ligger så mycket annat bakom när man hamnar i "hjulet" som bara snurrar...tror egentligen det handlar ganska lite om det yttre där.....en smula kaos inuti är nog mer rätt beskrivning.

Nu ska vi fixa till oss,dammsuga.....och njuta av en fin dag!
SOLEN LYSER!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar