Summa sidvisningar

tisdag 23 december 2014

Årets B Ä S T A dag!

För mig är denna dag den bästa på hela året. Kan till och med tänka på denna dagen runt midsommar. Den betyder på nåt sätt mer än hela julen.
Vi har det hur avslappnat som helst här. Nu badar dom små uppe med tända ljus i badrummet och mängder med ljus. Jag fixar och donar lite...förbereder lite inför kvällens uppesittar kväll det blir skinkmacka,kex och ost,julmust och julgodis!
Älskar julgodis....

Idag har Isolde haft sin "bästis" Nova här. Dom har följt varann sen dom föddes. Bestämda damer men ändå så fina mot varandra.
Lille Isidor har sprungit efter och ropat "jag meeeeee"....han får vara med än så länge. Han är "foglig" så det funkar bra.
Vi bjöd in Novas mamma på mysig fika också....tycker så mycket om henne. Så enkelt!!!

Sen har jag pluggat lite när tid fanns. Inga långa stunder men lite då och då under dagen.

Nu har vi varit ute en stund...frisk luft saknade jag.
Inte så mycket folk på stan....allt känns lugnt. Till och med på Konsum var det lugnt!

En skön dag helt enkelt!
Jag börjar direkt fundera på alla ensamma över jul...vi är lyckligt lottade på många vis.
Att få fira jul med människor man älskar...vi gör denna högtid så stor. Men för många är det nog ren och skär pina. Tänk att sitta ensam...eller ha en stupfull pappa eller morfar....eller sitta med människor man knappast tål. Fy,så hemskt!

Önskar dig en skön kväll bland glögg,julklappar och skinkgriljering! (första året jag tjuvstartat med skinkan...brukar ALLTID göra den dagen innan jul....ångrar mig faktiskt,borde väntat )

Världens godaste bröd har jag bakat. Galet onyttigt men skulle aldrig komma på tanken att vara nyttig dessa dagar....inte ens på min strängaste diet har jag varit det. Man äter inte julgodis och allt det andra för att det är nyttigt utan för att det är gott. Vi kan "sköta" oss resten av årets dagar....(har jag inte gjort i år men ändå). Julen är till för att slappna av även om jag GÄRNA tränar som vanligt under julen....så även i år om jag blir frisk. Men vi ska inte behöva vältra oss i ångest över varken julmat eller träning nu. Det är inte dessa dagar som är avgörande...utan resten av alla dagar! MEN att röra på oss lite extra under dessa dagar gör oss nog alla ganska gott......jag ska bara blir frisk sen blir det träning för mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar