Summa sidvisningar

måndag 8 december 2014

Det löser sig....

God kväll!

"Mat Tina " på Tv....jag och en dator i knät.
Småttingarna sover,mannen min tränar,frun vilar (träningsvärk från helvetet) och sonen spelar dator.

Igår kväll anade jag det och i fredags sa jag det. VFU period startar och det betyder nu mer SJUKT barn för oss. Samma visa igen....vaknade tidigt i morse och visst låg han där vår egna kamin.
Det har varit en ruggigt tuff höst/vinter för Isidor.....han har inte ens hunnit återhämtat sig. Nu funderar jag över dagismiljö.....det är inte det bästa för honom.
Idag sa jag till och med till Marika när vi luncha att detta kanske inte är möjligt genomförbart för mig att studera på heltid i 2 år till. Det önskar jag ju så innerligt men....

Det hostas och snoras i alla hörn..rakt ut...i tygnäsduk (då döööör jag nästan) som man sen trycker ner i ficka och tar upp igen.....GUD FÖRBJUDE!!!!!!. Inte alls konstigt vi smittar varandra.

Johan fick idag vara hemma och jag kunde åka till Midgård. Så skönt att veta att han är hemma med pappa och får lugn och ro. Det får ju lösa sig på nåt vis och i värsta fall gör jag om min VFU. Värre än så blir det ju inte....
Jag och Marika tog en lunch på Julius. Cesarsallas....gudagott!!!!

Eftermiddagen gick åt till att baka pepparkakshus. Detta är Johan grej. Jag tar mina händer helt och hållet från detta. Inte alls min grej...men hans!

Så det doftade ljuvligt och Isidor orkade vara med ett par minuter.
Fick besök av en RIKTIG supermorsa idag, vilken förebild hon är! Så i min hall blev en trevlig tjejträff  helt plötsligt. Tänk så många kloka människor det finns....

I morgon blir jag hemma på dagen, jag ska försöka plugga lite. Det börjar dra ihop sig lite nu nämligen....det går fort!
Känner mig ändå ganska avslappnad....

OCH mitt i allt så är det snart JUL ju. Jul blir det oavsett sjukt barn,ostädat hem eller uteblivet julgodis. Att julstressa har jag aldrig förstått mig på...tror jag är för mycket livsnjutare för det. Det brukar bli alldeles  underbart i alla fall.
Det får man banne mig sig till bara....DEEET är föräldraransvar om något!!!!



Deras mor heter TROLLMOR!!!!!

Och deras far brukar heta RAMBO i Turkiet,.,,,,,hos oss världens bästa pappa!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar