Summa sidvisningar

måndag 15 december 2014

Med stormsteg....

Alldeles ensam i min soffa med mängder av ljus....och strax lite glögg. det hör till nu ända fram till dopparedagen.
Nu närmar sig julen med stormsteg och jag har NOLL koll på julklapparna. Ska se över det i veckan nu.
Det blir jul i alla fall.
En hel dag på Midgård, min sista VFU vecka sen väntas det tenta plugg....jag får ligga i kan jag lova er. Så här existerar ingen jullov...inget alls.
Marika och jag tog en lunch. Denna människa är den finaste människa jag mött i vuxen ålder. Jag brukar skriva kärleksförklaringar till henne kvällstid.....haha.
Hon är guld värd!

Idag va det dax för mitt första träningspass på gymmet på en vecka. Skönt! Det är viktigt för mig att få träna...det gör mig till en bättre människa faktiskt! Även om jag idag ser träning med andra ögon,sundare ögon och klokare ögon. Jag ser på andra med andra ögon också...med det är inte sagt att det är negativt.
De senaste åren har jag blivit fenomenal på att leva mer i NUET. Det är nåt jag trodde jag gjorde förut....men det kräver att man jobbar aktivt på det. För mig är väldigt lite saker i livet självklart. Mat på bordet och rena kläder är självklart här,,,men även om det inte skulle vara så så hade mina nära sett till att vi fick mat och rena kläder. Men att må bra och vara lycklig är ingen självklarhet...inte för nån av oss även om det verkar vara nåt som många glömmer av. Man kan sitta ett gäng och prata om just detta...hur lyckligt lottad man är och i nästa andetag gnälla över att man inte kommer utomlands till sommaren. Många människor går ett helt liv utan så mycket motgångar och en utebliven morsdagspresent kan ältas i månader....provocerar mig på riktigt....Vi tuffar på som dom tåg vi tror vi är...dundrar fram...aldrig nöjda...vill ha mer....gärna nu....

Jag är lyckligt lottad på många vis, önskar mig inte en enda sak denna jul mer än att vi får vara tillsammans...friska eller sjuka....det kan vi inte ens  bestämma men önska.

5 barn och en man som betyder allt...det räcker lixom så ...PÅ RIKTIGT!
Som det pysslas här..timmar kan vi ägna åt detta. Även lillebror.....

En stor kram fick pappa idag när han klev innanför dörren!


Ljus och värme kan vi sprida omkring oss...även dom kallaste hjärtan borde smälta lite då..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar